کارگردان و مستندساز آمریکایی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن به انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ددلاین، مایکل مور، کارگردان و مستندساز آمریکایی در مراسم اختتامیه هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از این فرصت استفاده کرد و به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

وی که سال گذشته میلادی هم فیلم ضدترامپی «فارنهایت ۹/۱۱» را کارگردانی کرد، در جشنواره امسال گفت: پیکاسو معقتد بود هنر دروغی است که ما را قادر می‌سازد حقیقت را دریابیم یا همانطور که ما در آمریکا می‌گوییم، ترامپ دروغی است که ما را قادر می‌سازد دروغ‌های بیشتری بگوییم.

مور در ادامه افزود: هنر در دوران تاریکی به نجات بشریت کمک کرده است. این هنر و فیلم سازان هستند که همواره الهام بخش مردم برای تسلیم نشدن، ناامید نشدن، اندیشیدن، خندیدن، سوگواری کردن و ایستادگی و شکست مشکلات با عشق بوده اند.

مایکل مور پیش از این هم بار‌ها به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخته بود. وی سال گذشته میلادی با نگاهی به رفتار‌های دونالد ترامپ نسبت به ایوانکا، دخترش، این موضوع را مطرح کرد که احتمالا ایوانکا ترامپ قربانی کودک آزاری پدرش شده است.

این کارگردان آمریکایی حتی در فیلم جدیدش با نام «فارنهایت ۹/۱۱» دونالد ترامپ را آخرین رئیس جمهور آمریکا نامیده است. مایکل مور در سال ۲۰۰۴ مستند فارنهایت ۱۱/۹ را در ارتباط با حوادث یازده سپتامبر و بهانه جویی دولت بوش برای تهاجم نظامی به افغانستان و عراق ساخته بود. اما وی هم اکنون مستند «فارنهایت ۹/۱۱» را با موضوع نقد سبک مدیریتی دونالد ترامپ و نزدیکان او در کاخ سفید منتشر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار