سرمست گفت:منتظر یک زمان بندی در مورد حوزه تخصصی هر دانشگاه هستیم تا در استانداری تالار گفت‌وگوی اساتید دانشگاه در رشته‌های مختلف تشکیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛بهرام سرمست استاندارقم در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان قم، با اشاره به فرضیه‌های علمی مبنی بر قرار گرفتن اصحاب علم در راس نهاد‌های حاکمیتی و اجرایی گفت: استفاده از نظرات دانشگاهیان برای توسعه‌ی استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به شکاف بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: برخی از مدیران دولتی خود را بی نیاز از دانشگاه‌ها می‌دانند و وبرخی از دانشگاهیان نیز در فضای علمی خود را صاحب نظر دانسته و بیگانه از دخالت در مدیریت کشور می‌پندارند.

سرمست در ادامه با اشاره به برنامه‌ی "هر استاد یک مساله، هر دانشگاه یک پروژه" در راستای پیشبرد طرح‌های اقتصادی، عمرانی و اجتماعی استان قم اشاره و یادآورشد: این پیشنهاد جهت اصلاح‌فرآیند‌های تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهیان در مسیر رفع موانع طرح‌های عقب افتاده استان ارائه شده است.

استاندار قم ایجاد مجمع مشورتی استان قم با حضور روسای دانشگاه‌ها را در راستای استفاده از ظرفیت‌های علمی آن‌ها برای مدیریت اجرایی استان دانست و افزود: سازوکار اجرایی این مجمع نیز به دانشگاهیان سپرده شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ مرکز علمی و آموزش عالی در استان قم فعالیت می‌کنند،عنوان کرد: در جلساتی که با روسای دانشگاه‌ها داشتیم مصوب شد نمایندگان دانشگاهیان معرفی و آیین نامه فعالیت مجمع مشورتی استان تدوین شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های استان قم با حضور اساتید مرتبط دانشگاهی بایستی در قالب اتاق‌های فکر مجزا مورد بررسی قرار بگیرند تصریح کرد: حاصل این گفتگو‌ها باید به تحلیلی منجر شود که در تصمیم گیری‌ها مدیران ارشد استان را کمک کند.

سرمست بیان کرد: کارگروه‌های تخصصی در ذیل شورای برنامه ریزی استان نیز باید تعریف شوند تا پیش از مطرح شدن طرح‌ها در صحن شورا، با پشتوانه‌ی کارشناسی اساتید دانشگاهی چکش کاری شده و برای تصویب مهیا شوند.

استاندار قم اشاره کرد: در ارتباط با صنعت نیز می‌توانیم از ظرفیت مطالعاتی اساتید دانشگاهی جهت مشاوره به صنعتگران استفاده و این ارتباط را برقرار کنیم.

انتهای پیام/ح

تالار گفتگوی تخصصی اساتید دانشگاه در استانداری تشکیل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار