صد‌ها تن از شهروندان آمریکایی در اعتراض به تجمع نژادپرستان سفید پوست، در ایالت اوهایو در شمال شرقی آمریکا تظاهرات کردند.

تظاهرات ضدنژاپرستی در اوهایو برای ایجاد اختلال در تجمع نژادپرستان سفید پوستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌ها و مقامات محلی آمریکا اعلام کردند روز شنبه تجمع تعدادی از فعالان وابسته به جنبش «کو کلاکس کلان» که طرفدار برتری نژاد سفید است، موجب شد صد‌ها تن از مخالفان این جنبش و فعالان ضدنژادپرستی با برپایی تظاهرات و ایجاد سر و صدا در سخنرانی نژادپرستان اختلال ایجاد کنند.

شهردار دیتون با انتشار بیانیه‌ای در فیسبوک اعلام کرد تجمع فعالان جنبش نژادپرست کو کلاکس کلان که با اجازه مقامات شهرداری برگزار شده بود و همچنین تظاهرات مخالفان نژادپرستی در شهر دیتون بدون اتفاق و در آرامش به پایان رسید.

مخالفان جنبش نژادپرستی که در حضور شمار قابل توجهی از نیرو‌های پلیس در نزدیکی محل تجمع نژادپرستان پشت یک حصار فلزی تجمع کرده بودند، تلاش کردند با سردادن شعارها، خواندن برخی سرود‌ها و به صدا درآوردن ابزار‌های مختلف موسیقی مانع از سخنرانی فعالان کو کلاکس کلان شوند.

بیش از ۳۵۰ تن از نیرو‌های پلیس برای جلوگیری از درگیری‌های احتمالی در محل برگزاری این تظاهرات مستقر شده بودند.

در سال ۲۰۰۷ یک شهروند نژادپرست آمریکایی خودرو خود را به جمعیت تظاهرکنندگان مخالف نژادپرستی در شهر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا کوبید و یک فعال صلح طلب آمریکایی را کشت.

در آن زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این حادثه دردناک اعلام کرد در هر دو طرف این ماجرا (نژادپرستان و مخالفان نژادپرستی) افراد خوبی حضور داشتند. این اظهارنظر ترامپ انتقادات شدیدی را در آمریکا برانگیخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار