معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای مازندران از برگزاری کلاس‌های آموزش‌های مهارتی این اداره کل در ۶۲ روستای استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امیر جمشیدی معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: هم اکنون در ۴ خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی و در ۸۰ حرفه فنی شامل مکانیک تیلر و تراکتور، نازک دوز زنانه، برقکار ساختمان و پرورش قارچ دکمه‌ای در سراسر استان مربیان این سازمان مشغول انجام فعالیت هستند.
 
وی افزود: آموزش‌های مهارتی در ۶۲ روستا و در ۵۴ حرفه در حال اجرا است.
 
معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: این طرح با هدف بالابردن سطح افزایش مهارت فنی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر‌ها و پیگیری مهاجرت معکوس، ایجاد صنایع تبدیلی، رونق تولید و افزایش درآمد و بهبود وضعیت رفاه و معیشت روستاییان و عشایر انجام می‌شود.
 
جمشیدی از آموزش‌های مهارتی در مناطق عشایری و مرزی استان خبر داد و افزود: در دوماه گذشته بیش از هزار و ۲۵۷ روستایی، عشایر و افراد ساکن در مناطق مرزی مازندران آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
 
وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توانمند سازی و افزایش مهارت نیروی انسانی در بخش روستایی برنامه‌هایی را به منظور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معطوف به ایجاد شغل در مناطق روستایی و کمک به ایجاد فرصت شغلی جدید و احیا مشاغل خانگی روستاییان تدوین کرده و در حال اجراست.
 
جمشیدی افزود: هدف از این آموزش‌ها این است که نیرو‌های فعال کار روستا‌ها پس از کسب مهارت به جای نیاز به مهاجرت به سایر مناطق بتوانند با توجه به پتانسیل‌های موجود در خود روستا‌ها مشغول به فعالیت‌های پایدار شوند.
انتهای پیام/آ



روستاییان ۶۲ روستای مازندران ۵۴ حرفه را آموزش دیدند

برچسب ها: اشتغال ، پربازدیدها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.