مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید بر اساس استعداد و علاقه انجام شود تا توانایی‌ها و ابتکار دانش‌آموزان کشف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عسکری نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه والدین در انتخاب رشته تحصیلی فقط حمایت کننده و آگاهی دهنده باشند نه تصمیم گیرنده، گفت: ما نیاز به حمایت خانواده‌ها در انتخاب مسیر درست دانش‌آموزان داریم ، خانواده‌ها باید مسیر را طوری انتخاب کنند که دانش‌آموز به استعداد و علاقه‌ای که به رشته مورد نظر خود دارد برسد.


وی در در همایش فصل خلاقیت که صبح امروز در سالن اهل بیت ساری برگزار شد افزود: اگر قرار باشد به کشور‌های در حال توسعه غبطه نخوریم باید شرایطی را فراهم سازیم تا استعداد دانش‌آموزان کشف شود و آن‌ها را به مهارت‌آموزی تشویق و به رشته‌های مهارتی علاقه‌مند کنیم.


وی گفت: در تمامی کشور‌های توسعه یافته دانش‌آموز به هیچ عنوان تحت فشار روانی قرار نمی‌گیرد و خانواد‌ها در تعیین رشته تحصیلی فرزندانشان دخالت مستقیم ندارند، دانش‌آموز باید با اختیار خود و رضایت قلبی رشته مورد علاقه خود را انتخاب کند چون خود او بهتر از هر کسی می‌داند که به چه رشته‌ای گرایش دارد.

نیکزاد با اشاره به حمایت همه جانبه دستگاه تعلیم و تربیت از دانش‌آموزان مبتکر و خلاق افزود: سعی کنید در هدفتان طرح داشته باشید و خلاقیت و ایده خودتان را به ما ارائه دهید تا در حد بضاعت و توان مالی بتوانیم در مسیر پیشرفت و آموختن علم کمکتان کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه مهارت و حرفه از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: متاسفانه این روز‌ها رشته‌هایی مثل علوم تجربی طرفدار زیادی دارد در حالی که باید سعی ما بر این باشد تا دانش‌آموزان را به رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای علاقه‌مند کنیم که این کار باعث پیشرفت دانش‌آموز و پیشرفت جامعه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران  افزود: یکی از موثرترین عوامل بیکاری در کشور نیز هدایت نامناسب تحصیلی است که برای کاهش این موضوع پس از استقرار نظام جدید آموزشی از سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان در پایه نهم هدایت می‌شوند.
انتهای پیام/س
 
 

توجه خانواده ها به علایق شخصی و استعداد دانش اموزان در انتخاب رشته تحصیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار