معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: امتحانات هماهنگ فقط در پایه ششم برگزار خواهد شد.

سید عیسی میرشفیعی معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:  دوره ابتدایی به استناد اسناد بالادستی دوره‌ای تربیتی محسوب شده و زیر بنای دیگر دوره‌های تحصیلی محسوب می‌شود و براساس مصوبه هشتصد وپنجاه ونهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اجرای آزمون هماهنگ منطقه‌ای پایه ششم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آزمون یکی از ملاک‌های ارزشیابی کیفی توصیفی است، افزود: معلمان مربوطه به همراه سایر ملاک‌هایی که در طول سال تحصیلی از عملکرد دانش آموزان مشاهده کردند، به تهیه گزارش پیشرفت تحصیلی اقدام می‌کنند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: برگزاری ارائه هرگونه امتحان و آزمون برای دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم در ایام خرداد را برخلاف سیاست‌های آموزش و پرورش است و با مدیران مدارس متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

میرشفیعی تقویت روح انسانی کودکان را ضروری دانست و افزود: آنچه برای ما در نظام آموزشی اصل است انسان و تقویت جنبه‌های انسانی او است و ما باید تمام تجهیزات و امکانات را در خدمت به انسان بکار بگیریم و صرفا آموزش کودک ملاک عمل نیست.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نظام آموزشی ما در مسیر توسعه با تمرکز بر دوران کودکی و نیاز‌های واقعی و طبیعی  به دنبال ایجاد جامعه‌ای انسانی و اخلاق مدار است، گفت: اجرای آزمون ها، فرصت‌های زندگی کودکانه را از فرزندانمان می‌رباید و نشاط و بالندگی را از آنان می‌گیرد.

انتهای پیام/ م

برگزاری امتحانات هماهنگ فقط در پایه ششم

برچسب ها: اخبار علمی ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.