رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی توضیحاتی از آخرین روند قانونی معافیت مالیاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر مانند بیشتر مسئولان کشورمان به توان حوزه گردشگری در اشتغالزایی و روان کردن چرخه اقتصادی کشور باور داشته باشید به طور حتم نقش آژانس‌های مسافرتی در این حوزه را نمی‌توانید انکار کنید. در اصل آژانس‌های مسافرتی می‌توانند دریچه‌ای برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌ها و فرهنگ و هنر کشور به مردم کشور‌های دیگر باشند؛ البته در سال‌های اخیر این دفاتر نیز از وضعیت اقتصادی کشور متاثر شده‌اند و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما همواره با امیدواری به راه خود ادامه می‌دهند.

مسئولان حوزه گردشگری کشور نیز در این میان تلاش می‌کنند که با بهره‌گیری از روش‌های تشویقی، نیروی محرک آژانس‌هایی باشند که در حوزه وارد کردن گردشگر به کشور فعالیت می‌کنند. آن‌ها تا به امروز جلسات متعددی با مسئولان کشوری و استانی برگزار کرده‌اند و بار‌ها و بار‌ها پای درد و دل آن‌ها نشسته‌اند تا بتوانند با آگاهی راه حل‌هایی را جلوی پای آن‌ها بگذارند.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در خصوص جلساتی که تا کنون پیرامون بهبود گردشگری برگزار شده، گفت: در هفته گذشته به دعوت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران دور هم جمع شدیم و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این جلسه حضور داشت. برخی از انتقاد‌های به حق همکاران ما مطرح شد و معاون گردشگری کشور هم به آن‌ها پاسخ دادند و گفتند تصدی‌گری دولت منهای مباحثی چون صدور و تمدید مجوز و رسیدگی به شکایات به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تحویل داده شود و انجمن نیز آن‌ها را به انجمن‌های استانی واگذار کند.

وی افزود:در خصوص راه‌اندازی تشکل‌های حرفه‌ای هم استان‌ها اعتراضی مبنی بر دخالت نکردن دولت در راه‌اندازی تشکل‌ها داشتند و قرار بر آن شد که الحاقیه‌ای تنظیم شود که نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجامع ما حضور داشته باشد و انتخاباتمان را تأیید کند البته انتخابات طبق روال خودشان پیش خواهد رفت.

رفیعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به انتشار خبر معافیت تور‌های ورودی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت:طبیعی‌است که پس از صادرات یک کالا برنامه‌های تشویقی اجرایی می‌شوند. در حوزه گردشگری هم تور‌های ورودی و نحوه فعالیت آن‌ها ارزآوری دارد و مطالبه ما از دولت این بوده و هست که تور‌های ورودی از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند. ظاهرا به تحقق این مطالبه نزدیک هستیم، زیرا کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز آن را پذیرفته و باید ابلاغ شود.

وی ادامه داد:گلایه‌ای که ما از دوائر مالیاتی داریم این است که این دوائر به دلیل ناآشنایی با صنعت گردشگری، رقم‌های نجومی را برای دفاتر آژانس‌های مسافرتی در نظر می‌گیرند و من در همین جا از نهاد‌های نظارتی دعوت می‌کنم که با بازدید از شورا‌های حل اختلاف سازمان‌های امور مالیاتی، موضوع را بررسی کنند تا متوجه بشویم که وقتی مالیات ۱۰ میلیارد تومانی برای دفتری تعیین می‌شود، چگونه تبدیل به ۵۰۰ یا ۱۰۰ میلیون می‌شود؟

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تصریح کرد:با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن فصل تابستان قرار گرفته‌ایم، در صورت کمک دولت و ثابت نگهداشتن ارز، دفاتر ما با روند کندی امرار معاش کنند که در این صورت تابستان پیش رو می‌تواند تابستان نسبتا خوبی باشد و من امیدوارم این تابستان برای دفاتر ما زیان‌ده نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار