مراسم بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، روز شنبه مورخه ۴ خرداد ماه ۹۸، مراسم بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور معاون استاندار و فرماندار  شهرستان مهاباد و جمعی مسئولین و دانشجویان در دانشگاه آزاد مهاباد برگزار شد.

در این مراسم سروان ایازی یکی از فرماندهان و حاضر در خرمشهر در آن زمان و نویسنده کتاب از نوهد تا خرمشهر، گوشه‌هایی از خاطرات و ایثارگری‌های رزمندگان و مقاومت مردم را در آن روز‌ها بازگویی کردند.

وی افزود: رزمندگان اسلام با پایمردی و ایستادگی و ایمان خود، دشمن بعثی و استکبارجهانی را ناکام گذاشتند و در سوم خرداد سال ۶۱ شهرخرمشهر را از وجود رژیم بعثی آزاد کردند.

دکتر شجاعی معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد با بیان اینکه حماسه سوم خرداد یکی از مهمترین عملیات‌ها بشمار می‌آید و مظهر مقاومت مردم ایران بود، اظهار داشت: امروز نیز مردم ایران باید مانند آن روز‌ها و بهتر در مقابل استکبار و دشمنان ایستادگی کنند.

وی افزود: نبرد بزرگ، سرنوشت‌ساز و غرورآفرین بیت المقدس که برای رها سازی خرمشهر از سلطه نیرو‌های مهاجم عراقی انجام شد، از دهم اردیبهشت ماه تا چهارم خرداد ما ۱۳۶۰ به طول انجامید. این نبرد حماسی علاوه بر پایان بخشیدن به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساسترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سهمگین و کمرشکن به توان رزمی و جنگ طلبی‌های دشمن مهاجم وارد ساخت.

همچنین شکرنیا معاون دانشگاه سمای استان آذربایجان غربی با ایراد سخنرانی در تبین رشادت‌های رزمندگان پرداختند.

انتهای پیام / س خ

مراسم بزرگداشت سوم خرداد در دانشگاه آزاد مهاباد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.