بدیعی مقدم گفت: مرمت و برقراری ارتباط مناسب راه‌های خراسان شمالی نیازمند چهار هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به خسارات سیل امسال به راه‌های استان گفت: در سیل‌های اخیر ۴۱۰ کیلومتر از جاده‌های استان نیاز به رسوب برداری پیدا کرده که برای ارتقای ایمنی تردد‌ها نیرو‌های راهداری بلافاصله نسبت به پاکسازی و رسوب برداری اقدام کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه بر اثر بارش باران و سیلاب ۱۸۰ کیلومتر راه، نیاز به مرمت و حدود ۵۶ کیلومتر راه تخریب شده نیاز به ساخت پیدا کرده است، اظهارداشت: ۲۴۸ دستگاه ابنیه فنی هم نیاز به مرمت و ۲۵۶ دستگاه نیاز به ساخت دارد.

بدیعی مقدم، با بیان اینکه ۱۲ دستگاه پل در سیلاب امسال، با توجه به دبی سیلاب، نیاز به مطالعه خاص دارد گفت: بیشتر راه‌های روستایی استان از بستر رودخانه عبور کرده و این امر حجم عملیات راه سازی را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه مرمت راه‌های خسارت دیده از سیل حدود ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: کوهستانی بودن استان سبب افزایش هزینه‌های اجرای طرح‌های عمرانی و بازسازی راه‌های سیل گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، نبود راه ارتباطی برای دسترسی به روستا‌ها را از مشکلات در امدادرسانی در سیل اخیر عنوان کرد و گفت: اکنون حدود ۶۰ کیلومتر از محور‌های روستایی استان راه ندارد و باید برای برقراری ارتباط، مطالعه لازم انجام شود.

به گفته وی، یکی از دغدغه‌های اصلی، کمبود اعتبار برای نگهداری راه‌ها است و اعتبار برای نگهداری راه‌ها چه از منابع ملی و چه از منابع استانی کم است و پاسخگوی نیاز نیست و ساخت این میزان راه، سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: اجرای روکش آسفالت و اصلاح و مرمت سطح جاده‌ها برای ارتقای ایمنی تردد‌ها امری ضروری است، اما در این زمینه با کمبود اعتبار روبه رو هستیم.

وی گفت: در وضعیت مناسب باید سالانه معادل ۶ درصد از اعتباراتی که به ساخت راه اختصاص می‌یابد، برای نگهداری راه‌ها منظور شود و این در حالی است که کمتر از نیمی از آن اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام / م 

مرمت راه‌های سیل زده خراسان شمالی نیازمند ۴هزار میلیارد ریال اعتبار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.