وزیر امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای فروش اضطراری سلاح به کشور‌های عربستان، امارات و اردن را مقابله با نفوذ ایران در منطقه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای فروش اضطراری سلاح به کشور‌های عربستان، امارات و اردن را مقابله با نفوذ ایران در منطقه دانست.

پمپئو در این بیانیه با اشاره به ارزش ۸.۱ میلیارد دلاری این فروش عجولانه سلاح به کشور‌های عربی مذکور، گفت: تا عامل بازدارنده‌ای در برابر ستیزه‌جویی ایران باشد و ظرفیت‌های دفاع از خود برای شرکای ما ایجاد کند. این فروش‌ها از متحدان ما حمایت کرده، ثبات را در منطقه تقویت نموده و به این ملت‌ها کمک می‌کند که ضمن دفاع از خودشان در برابر جمهوری اسلامی ایران، آن را عقب برانند.

وی با بیان اینکه تاخیر در ارسال این محموله‌های تسلیحات می‌توانست باعث از دور خارج شدن سیستم‌های دفاعی کشور‌های مذکور و ناتوانی آن‌ها در زمان افزایش تنش‌ها در منطقه شود، گفت: این نگرانی‌های امنیت ملی درپی چندین ماه تاخیر کنگره در تصویب این قرارداد‌ها وخامت یافته بود.

وزیر خارجه آمریکا سپس توضیح داد که تسلیحات ارسالی برای ریاض، ابوظبی و امان شامل قطعات یدکی جنگنده‌ها، ابزار‌های شناسایی و اطلاعاتی، مهمات و دیگر تجهیزات نظامی است.

پمپئو با تاکید بر اینکه چنین اقدامی فقط همین یک بار انجام گرفته و تکرار نخواهد شد، افزود: این کار به‌سرعت شرکای ما را قادر می‌سازد تا ضمن دفاع از خود، از تغییرات در موضع آمریکا در منطقه برای بازداشتن ایران حمایت کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
لیلا
۱۲:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
هی عربها رو از ایرانیها میترسونن تا عربها ازشون صلاح بخرن و جیب آمریکاییها پر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
همش نمایشه واسه ترسوندن ایران و کشوندنش پای میز مذاکره...نه عربای عقب مونده و نه امریکای استخون پوکیده نمیتونن به ایران حمله کنن...
سعودیهای نخستین که فعلا ۵ ساله دارن تو یمن دست و پا میزنن با تمام امکانات و تجهیزات و سربازهای اجاره ای از تقریبا کل کشورهای دنیا
مذاکره سم است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
فدای تحلیل نازت بشوم که هر چه خواستم بگویم شما یکجا و خلاصه گفتی دمت گرم.............
آخرین اخبار