مسئولان استان بصره با اعلام حمایت از ایران در برابر فشار‌های واشنگتن، از دولت عراق خواستند با شرکت‌های آمریکایی قرارداد اقتصادی منعقد نکند.

اعلام حمایت مسئولان بصره از ایران در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، شورای استانداری بصره از دولت عراق خواست به سبب مواضع واشنگتن در منطقه با هدف تشدید فشار بر ایران، با شرکت‌های آمریکایی توافقنامه‌های نفتی و اقتصادی امضا نکند.

همچنین قرار است تظاهراتی مردمی برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق در شهر بصره برگزار شود.

فاضل البطاط خبرنگار العالم در بصره گزارش داد: مسئولان محلی استان بصره در تلاش خود برای جلوگیری از حضور آمریکا در خاک عراق و مخالفت با سیاست‌های واشنگتن در منطقه، از دولت عراق خواستند با شرکت‌های آمریکایی، توافقنامه نفتی امضا نکند. آن‌ها می‌گویند به نفع عراق است که این شرکت‌ها وارد استان بصره نشوند.

غانم حمید، عضو شورای استاندری بصره، گفت: «هیچ منفعتی در این زمینه وجود ندارد. ما تلاش می‌کنیم حتی اگر صحبت این موضوع در میان باشد، آن را مهار کنیم. ما اجازه نمی‌دهیم سیاست آمریکا بیش از این در عراق عملی شود. ما اجازه نمی‌دهیم واشنگتن طرح‌های خود را در چارچوب شرکت‌ها در منطقه گسترش دهد چرا که (حضور این شرکت ها) پیامد‌های بد فراوانی برای بصره و منطقه خواهد داشت».

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار