امام جمعه شیراز گفت: وضعیت معیشت مردم و مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف مدیریت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشت مردم در کشور، اظهار داشت: ضعف مدیریتی باعث این مشکلات شده که امروز نمونه آن را در بخش مسکن شاهد هستیم.

وی با اشاره به رونق تولید و ایجاد اشتغال، ادامه داد: در شرایط کنونی با همین امکانات موجود در استان فارس می‌توان بیش از ۳۰ هزار شغل ایجاد کرد که اگر این مهم محقق نشود ضعف مدیریتی است.

آیت الله دژکام اظهار کرد: وجود قانون و مقررات مشخص در موضوع اقتصادی باید به یک مطالبه همگانی تبدیل شود تا مردم نیز طبق آن برنامه ریزی کنند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد ۶۱ نیز، گفت: این جریان حماسه بزرگی در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی ایران است چرا که ۴۵ کشور با هم متحد شدند تا خرمشهر را از ایران جدا کنند، اما جوانان و غیرتمندان ایرانی ایستادند با کمال قدرت خرمشهر را از این همه دشمن پس گرفتند و ثابت کردند که پیروی حیدر کرار هستند.

امام جمعه شیراز افزود: مردم انقلابی نشان دادند که انقلاب اسلامی دوران قاجار و پهلوی نیست که یک تکه از کشور برود، این مردم زیر پرچم امیرالمومنین (ع) و با اتحاد همه نیرو‌های مسلح نشان دادند که هر دشمنی بخواهد کشور را تهدید کند، نابود می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه روحیه انقلابی همچنان در میان مردم است، بیان کرد: از همین جا به سران دولت پوشالی و ادعایی رژیم صهیونیستی می‌گوییم که عملیات فتح خرمشهر الی بیت‌المقدس بود و خیال نکنید که مقاومت اسلامی دست بردار است.

دژکام با بیان اینکه حرکت ملت ایران و مقاومت اسلامی تا روزی که پرچم اسلام بالای همه پرچم‌ها قرار بگیرد ادامه دارد، عنوان کرد: در حال حاضر استکبار جهانی مقابل ما آرایش جنگی گرفته، اما نه جنگ نظامی بلکه جنگ اقتصادی، روانی، سیاسی و رسانه‌ای درست کرده است تا مقاومت مردم را در هم بشکند.

وی با بیان اینکه دشمن تجربه جنگ نظامی در ۸ سال دفاع مقدس را دیده است و می‌داند که نمی‌تواند با جنگ نظامی با مردم ایران مقابله کند، گفت: بر همین اساس تصمیم گرفتند که کاری کنند که ایمان، اعتقاد و شرایط اقتصادی را تحت فشار قرار دهند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشف حجاب و سگ گردانی در خیابان ها، بازی در زمین دشمن است، افرود: بازی کردن در زمین دشمن باعث ایجاد مشکلات بعدی برای آنان می‌شود.

آیت الله دژکام همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن شب‌های احیاء برخی از فضائل شب قدر را یادآور شد و گفت: اقامه نماز بویژه نماز‌های قضا، پرداخت زکات، مذاکره و بحث‌های علمی از جمله اعمال سفارش شده این شب‌ها است.
انتهای پیام/م

 خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار