امام جمعه شیراز گفت: برخی واحدهای تولیدی را تعطیل می‌کنند تا سرمایه را جای دیگری ببرند که این امر باعث بیکاری می‌شود، دلال زیاد داریم باید تولید را رونق داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت ‌الله لطف ‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به نزدیکی مناسبت هفته کار و کارگر، گفت: کارگران یک پایه تولید هستند که باید تقدیر شوند اما بیکاری که به دلیل تعطیلی برخی از بنگاه‌ها مشاهده می‌کنیم ناراحت‌کننده است و همه باید دست به دست هم دهند تا بیکار نشوند.

وی افزود: برخی، واحدهای تولیدی را تعطیل می‌کنند تا سرمایه را جای دیگری ببرند که این امر باعث بیکاری می‌شود، دلال زیاد داریم و مدیریت ها باید این موارد را رصد و تولید را رونق دهند.

آیت الله دژکام در ادامه داد، با اشاره به جشن باشکوه نیمه شعبان بر لزوم تجلیل از سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر (عج) تأکید کرد و گفت: کسانی که برای خدا و پیشبرد اهداف این نظام مقدس تلاش می‌کنند و کسی هم آنها را نمی‌شناسند اما تیم‌های تروریستی که وارد ایران شده به دست این سربازان کشف می‌‌شود و برای امنیت ما تلاش‌های بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه فرق این افراد با کسانی که در دیگر کشورها هستند این است که اینها ولیشان الله است اما آنها اولیای طاغوت هستند، افزود: سربازان گمنام امام زمان از شهدا مدد می‌گیرند.

دژکام با اشاره به مناسبت اول اردیبهشت ماه که روز بزرگداشت سعدی است، بیان کرد: سعدی در ادبیات فارسی تاثیری دارد که بی‌نظیر است چراکه پس از سعدی تا امروز سبک نثر فارسی پیرو سعدی است، سعدی طرز سخنی دارد که تربیت‌کننده است چه در گلستان و چه در بوستان.

وی اظهار کرد: سعدی مدیران، پادشاهان و مردم را موعظه می‌کند و در این امر هم واقعا توانمند است. امروز دانشگاه‌های ما متوجه این هستند که سعدی در پیشبرد اخلاق در جامعه موثر بوده است اینها را نباید نادیده بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه با یک شخصیت تاثیرگذار در طول 7-8 قرن رو‌به‌رو بوده‌ایم، تصریح کرد: بایستی تجلیل شایسته این شخصیت انجام شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه رفتار شیرازی‌ها در قضیه سیل مورد تجلیل همه کشور قرار گرفت، گفت: مردم به جای اینکه نسبت به مهمانان گرانفروشی کنند همه چیز را مجانی و رایگان کردند و این ترجمه شعر سعدی است که بنی آدم اعضای یک پیکرند.

وی تصریح کرد: فرد تربیت شده در شیراز و مکتب سعدی نمی‌تواند نسبت به سرنوشت دیگران بی‌تفاوت باشد، اثر نوع تربیت‌هایی از جنس سعدی این است که باید قدر بدانیم و در آینده هم بهتر شود.
انتهای پیام/م

خطبه های نماز جمعه شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار