به گزارش خبرنگار
حوزه فنآوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان در جدیدترین پژوهشهای خود دریافتند افرادی که زمان خرید تلفن همراه با خود حمل میکنند یا در حین خرید وارد شبکههای اجتماعی میشوند ۴۱ درصد بیش از مواقعی که بدون تلفن همراه به خرید میروند خرج میکنند.
کارشناسان با مطالعه برروی داوطلبانی که عینک ردیاب هوشمند استفاده کرده اند به مطالعه برروی رفتار آنها داخل فروشگاههای بزرگ و مراکز خرید پرداخته اند.
خریدارانی که در حین خرید بیشتر با تلفن همراه خود صحبت کرده یا در شبکههای اجتماعی فعال بودهاند بازه زمانی طولانیتری را در فروشگاهها سپری کرده و خرید بیشتری انجام دادهاند.
به گفته کارشناسان هریک ثانیهای که فرد وقتش را صرف فعالیت با گوشی تلفن همراه هوشمند میکند بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت فاکتور خرید را درپی خواهد داشت.
در این مطالعه داوطلبان به دو دسته تقسیم شده اند، دسته اول با گوشی تلفن همراه خود فعال بوده اند و دسته دوم بدون گوشی تلفن همراه به خرید رفته اند.
زمانی که فرد بازه زمانی طولانی به صحبت با تلفن همراه خود میپردازد، یا در شبکههای اجتماعی فعال است تمرکز او بر محیط پیرامونش کاهش مییابد. این از جمله دلایلی است که سبب افزایش تصادفهای رانندگی در دنیای امروز شده است.
تحقیق درباره ارتباط استفاده از تلفن همراه با افزایش خریدهای غیرضروری و هدررفت سرمایه به وسیله محققان دانشکده اقتصاد دانشگاه استکهلم، کالج بابسون در ماساچوست و محققان دانشگاه تنسی انجام شده است.
محققان با بررسی نحوه حرکت و انتخاب اشیای درون فروشگاهها به وسیله کاربران دریافتند، در زمان مکالمه با تلفن همراه یا فعالیت در شبکههای اجتماعی با درصد بالایی افراد بی توجه به کالا آن را در سبد خرید خود قرار میدهند یا چند بار بیتوجه یک کالا را مورد بررسی قرار میدهند یا برخی از کالاهایی که قصد خرید آنها را داشته اند از قلم میاندازند.
این مسئله به نفع فروشندگان و صاحبان مراکز فروش است، اما اگر تمایل به صرفه جویی، خرید بهینه و پس انداز پول خود دارید در زمان خرید تلفن همراهتان را در کیف نگه دارید.
کارشناسان توصیه میکنند افراد به ویژه اگر دچار ولخرجی میشوند قبل از رفتن به خرید لیستی از کالاهای مورد نظر خود را آماده کنند، همچنین به میزان کافی پول همراه خود ببرند یا اگر دچار وسوسه برای خرید بیش از نیاز میشوند با همراهان خود بروند که نظارت دقیقی برهزینهها دارند.
در این مطالعه دانشمندان به مطالعه برروی ۲۹۴ نفر در رده سنی ۱۸ تا ۷۳ ساله درزمان خرید در ۴ فروشگاه بزرگ در کشور سوئد پرداخته اند.
این مطالعه نشان داد افرادی که از تلفن همراه استفاده کرده اند حدود ۱۷ دقیقه بیش از دیگران درفروشگاهها توقف کرده و خرید انجام داده اند.
عینکهای ردیاب هوشمند، میتوانند حرکتهای چشم افراد را ضبط و دادهها را به محققان ارسال کنند. این عینکها میتوانند مشخص کنند که چشمان کاربر برروی چه چیزی تمرکز میکنند.
این عینکها میتوانند اشیای دوبعدی، صفحهها و حتی اشیای سه بعدی را شناسایی و دادهها را به محققان ارسال کنند.
بیشتر عینکهای ردیاب دارای دوربینهایی با وضوح بالا برای ردیابی حرکت چشم با استفاده از نورمادون قرمز هستند.
چشم انسان به طور طبیعی حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ میلی ثانیه برروی اشیا ثابت میشود.
یافتههای این مطالعه در مجله بازاریابی منتشر شده است.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/
افزایش هدررفت سرمایه با گوشی تلفن همراه