دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی گفت: برای اشتغالزایی و کارآفرینی، شتاب‌دهنده‌های حوزه اقتصاد دیجیتال راه اندازی می‌شوند.

محمدیمهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توانمندسازی دانشجویان و دانش آموزان در حوزه‌ اقتصاد دیجیتال گفت: برنامه‌هایی را در سطح مدارس و دانشگاه‌ها برای توانمند سازی جوانان در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود:  این برنامه‌ها در قالب طرح های فوق برنامه و کمک درسی داخل مدارس و در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا اجرایی خواهند شد.

محمدی با اشاره به نمایشگاه آینده دیجیتال گفت:  یکی دیگر از برنامه‌های ما برپا کردن « نمایشگاه آینده دیجیتال»  در شهرهای مختلف کشور است و امیدواریم به کمک این نمایشگاه کاربرد فناوری‌های نوظهور را به مردم آموزش دهیم و آنها را با شهر هوشمند آشنا کنیم.

توانمند سازی تخصصی دانشجویان و فارغ التحصیلان برای آشنایی با مفاهیم کارآفرینی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال تصریح کرد:  یکی دیگر از برنامه‌های ما توانمند سازی تخصصی دانشجویان و فارغ التحصیلان جهت ایجاد مهارت در میان آنهاست؛ به دنبال این هستیم تا هر یک از جوانان و دانشجویان را با مفهوم کارآفرینی آشنا کنیم.

وی افزود: در همین راستا  شتاب‌دهنده اشتغال ایجاد می‌شود و در قالب این شتاب دهنده هر یک از دانشجویان و فارغ التحصیلان می‌توانند با مباحث کارآفرینی آشنا شده و حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی و سلامت دیجیتال را فراگیرند.

محمدی با بیان اینکه دانشجویان در شتاب‌دهنده های اشتغال ۱۰۰ ساعت آموزش می‌بینند گفت:  پس از آنکه دوره آموزشی طی شد جوانان برای شغل آینده خود آماده می‌شوند و می‌توانند کسب و کار مخصوص به خود را راه‌اندازی کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال یادآوری کرد:  برنامه ای تحت عنوان شتاب دهنده اشتغال را پیش می‌بریم و تنها هدف آن آشنا کردن مردم با حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به جوانان برای فرار از بیکاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار