رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود از وضعیت نامطلوب منابع آبی در روستا‌ها انتقاد کرد.

وضعیت نامطلوب منابع آبی در روستا‌های شهرستان هشترودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جواد بابایی رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود، در کارگروه سلامت ایمنی وامنیت غذایی گفت: متاسفانه در برخی روستا‌ها منابع و مخازن آبی بدون متولی و حصار و کلید است و حیوانات به راحتی وارد منابع می‌شوند وی گفت: از ۱۶۷۲ مورد نمونه برداری میکروبی در سال گذشته متاسفانه ۸۲ مورد نامطلوب بود.

وی گفت: متاسفانه نزدیک به ۵ هزار نفر از مردم هشترود مبتلا به فشار خون بالا هستند که در طرح سلامت و کنترل فشار خون این افراد غربالگری خواهند شد.

رقیه زارعی بخشدار بخش مرکزی هشترود هم از احداث خانه سلامت در روستا‌ها خبر دادو گفت: سهل انگاری در بخش بهداشت و سلامت مردم قابل قبول نیست.

وی خواستار آزمایش مداوم کلرزنی مخازن و منابع آبی روستا‌ها توسط شبکه بهداشت را شد و گفت: در اکثر روستا‌های این بخش دفع اصولی فضولات حیوانی صورت میگیرد.

وی ازدهیاران خواست با جدیت لازم برای دفع اصولی زباله‌های خانگی، محل تجمیع فضولات حیوانی و انتقال آن‌ها به خارج از محل زندگی و نظارت بر تعمیر و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی خانگی اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

نزدیک به ۵ هزار نفر از مردم هشترود مبتلا به فشار خون بالا هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.