رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۸۹ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال سال گذشته در این استان صادر شده است.

۸۹ پروانه بهره برداری صنعتی در سیستان وبلوچستان صادر شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با صدور این پروانه‌های بهره برداری برای ۷۷۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال فراهم شده است.

وی رشد تعداد صدور پروانه بهره برداری صنعتی سال ۹۷ را در مقایسه با سال ۹۶، ۲۰ درصد دانست و ادامه داد: میزان سرمایه گذاری پروانه‌های بهره برداری صنعتی، هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ رشد ۴ درصدی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پروانه‌های بهره برداری صنعتی ناشی از طرح، بدون طرح و بهره برداری ناشی از توسعه و یا اصلاح است.

وی اظهار داشت: پروانه بهره برداری مجوزیست بر تمامی واحد‌های صنعتی که اقدامات لازم برای تامین زمین، تاسیسات، احداث ساختمان، ماشین آلات خط تولید، تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تولید آزمایشی را انجام داده اند.

 سیستان و بلوچستان سرزمین گنج‌های پنهان به دلیل موقعیت ویژه و استثنایی و برخورداری از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشور‌های پاکستان و افغانستان و افزون بر ۳۱۰ کیلومتر مرز ساحلی در دریای عمان و استقرار در کنار آب‌های آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز و نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشور‌های حوزه خلیج فارس و دریای عمان و شبه قاره هند و کشور‌های آفریقایی از منظر ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی دارای اهمیت فراوانی است به طوری که شرایط ممتاز را برای تصدی نقش بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا و آسیای مرکزی با آب‌های شرقی و جنوبی و شاخ آفریقا داراست.

انتهای پیام/ع

پروانه بهره برداری مجوزیست بر تمامی واحد‌های صنعتی

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار