رئیس جمعیت هلال احمر کشور در سفر به استان خوزستان گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به سیل زدگان از ۲۵۰ میلیارد تومان گذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور، امروز به استان خوزستان سفر کرد و با حضور در نشست شورای اداری این جمعیت، بر تشریح کمک‌های مردم به سیل زدگان پرداخت.

علی اصغر پیوندی، سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور در نشست شورای اداری این جمعیت در اهواز با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در سیل اخیر گفت: بی شک اجر تلاش‌های معاونان، رؤسای شعب، امدادگران، داوطلبان، جوانان و تمامی کسانی که در سیل اخیر استان موجبات کاهش رنج و الام مردم آسیب دیده را فراهم کردند، نزد خداوند تبارک و تعالی محفوظ است و امیدواریم که البته در زندگی دنیوی و اخروی پاداشی عظیم را عطا خواهد کرد.

وی بیان کرد: روز‌های پردحادثه و پرخطری برای ۲۴ استان کشور رقم خورد که ۵ استان مازندران، لرستان، گلستان، ایلام و در نهایت خوزستان بیش‌ترین تأثیر را از سیل‌های اخیر پذیرفتند.

کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به سیل زدگان از ۲۵ میلیارد تومان گذشت


بیشتر بخوانید : حضور رئیس جمعیت هلال احمر در جمع مردم روستای سیل زده مگران ۳ شوش+تصاویر 


پیوندی اظهار داشت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی ۲۵۲ میلیارد تومانی مردم به جمعیت هلال احمر برای مردم آسیب دیده نشان از حسن اعتماد مردم به این مجموعه مردمی دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر مستندسازی درس آموخته‌های سیل‌های بهار امسال در استان‌های کشور، افزود: این سیل‌ها درس‌های بسیاری به ما داد که باید این درس‌ها مستند سازی شده و به عنوان چراغی روشن، فراروی خدمت گذاری ما قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به بروز مشکلات و خسارات فراوان سیل برای مردم، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر براساس وظیفه ذاتی خود در ساعات نخستین سیل، با تمام امکانات و با استفاده از تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی اعم از امدادگران، جوانان و داوطلبان و ظرفیت استان‌های معین، تلاش کرد تا همانند همیشه نقشی دیگر از خدمت را به مردم عزیز آسیب دیده ترسیم کند و برگ زرین دیگری را بر افتخارات خادمانه جمعیت ۹۷ ساله هلال احمر در ایران بیافزاید.

وی اذعان داشت: این سیل ثابت کرد جمعیت هلال احمر، جمعیتی بسیار توانمند و بسیار قدرتمند است و می‌تواند با همگرایی در مجموعه خویش و هم افزایی با مجموعه‌های ذیربط دیگر کار‌های بزرگی را رقم بزند.

کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به سیل زدگان از ۲۵ میلیارد تومان گذشت

علی اصغر پیوندی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور، گفت: جمعیت هلال احمر با توکل به خداند توانا و اتکا به مردم و بر اساس توانمندی خود، در تمام لحظات سخت حوادث در کنار مردم آسیب دیده خواهد بود.

وی با تقدیر دوباره از تمامی عوامل هلال احمر استان خوزستان و استان‌های معین در ارائه خدمات مطلوب امدادی به مردم سیل زده، بیان داشت: تقدیر رییس جمهور از کارکنان و اعضای توانمند و شجاع جمعیت هلال احمر در سیل اخیر مصداق بارزی بر تلاش‌های این مجموعه است که در صحنه جهانی دیده شد و مورد تشویق قرار گرفت.

پیوندی افزود: شاید نقش کم نظیر جمعیت هلال احمر در حوادث قبلی و در زلزله کرمانشاه در سطح جامعه نمایان نشد، اما در سیل اخیر با همگرایی و همدلی مثال زدنی، توانمندی و بروز خلاقیت‌ها به خوبی نشان داده شد و این نتیجه با توکل به خداوند و تلاش و کوشش خالصانه همه عوامل جمعیت به دست آمد.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: این سیل نشان داد که ما با همدلی، هماهنگی، محبت، دوستی با کمک دیگران و با بسیج همه نیرو‌های امدادی توانستیم کار بسیار بزرگی انجام دهیم تا آنجا که کارشناسان صلیب سرخ و مسئولان ارشد نظام از این همه تلاش، زبان به تحسین گشودند.


بیشتر بخوانید: تقدیر رئیس جمعیت هلال احمر از استاندار خوزستان بخاطر مدیریت سیل اخیر


کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به سیل زدگان از ۲۵ میلیارد تومان گذشت

وی با اذعان به افزایش مردمی شدن جمعیت هلال احمر و نقش مهم آن در حوادث اخیر ادامه داد: نکته مهمی که در این سیل با همه خسارت هایش به اقشار آسیب پذیر از جمله کودکان، مادران باردار، زنان و سالمندان، توانست همگرایی و سیل مهربانی بالایی را بین آحاد جامعه ایجاد کند.

این مقام مسئول اظهار داشت: موج‌های بلند سیل مهربانی تا آنجا رسید که کمک‌های نقدی مردم از مرز ۱۷۰ میلیارد تومن گذشت و ۸۲ میلیارد تومن کمک‌های غیر نقدی حاصل اعتمادی بود که مردم با همه مشکلات اقتصادی به جمعیت هلال احمر کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر حفظ اعتبار و سرمایه اجتماعی این مجموعه به عنوان اصلی‌ترین دارایی هلال احمر تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم برای حفظ و ارتقاء وضعیت جمعیت هلال احمر فارغ از وظایف دیگر با نگاهی حساس و وسواس‌گونه به سرمایه و اعتبار اجتماعی مواجه شده و تمام تلاش خود را برای حفظ این موقعیت به کار گیریم.

عای اصغر پیوندی با اشاره به ضرورت رویکرد جدید به مدیریت حوادث در آینده و ترسیم نقشه‌ای کارا و مؤثر گفت: باید با بازخوانی و تحلیل درس آموخته‌های حوادث گذشته، نقشه راه دقیق‌تر و مؤثرتری را تدوین کنیم تا به افزایش خدمات امدادی متنج شود و هزینه‌های امدادی اعم از نیروی انسانی، تدارکاتی و لجستیکی را کاهش دهد.

وی با تقدیر از حضور نیرو‌های مختلف خدمت رسان در خدمت رسانی به سیل زدگان افزود: مفتخریم که در روند امدادرسانی به حادثه سیل، در کنار تمامی نیرو‌های خدمت رسان اعم از نیرو‌های مسلح، کمیته امداد، وزارت خانه ها، نیرو‌های جهادی و مردمی، جزئی از مردم هستیم و به خاطر مردم خدمت می‌کنیم.

پیوندی با تأکید بر افزایش سرعت بازتوانی و بازسازی در مناطق سیل زده اذعان داشت: امیدواریم با همدلی و هم افزایی، بتوانیم با سرعت مشکلات مردم را برطرف کرده و با توجه به خسارت‌های مالی، روحی و روانی بسیار زیادی که به مردم رسیده، زمینه برگشت به شرایط عادی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی جمعیت هلال احمر در سیل اخیر از انبار‌های امدادی و لجستیکی خود، گفت: ارائه خدمات امدادی وظیفه ذاتی ماست که باید با حمایت‌های دولت و مجلس این خلائی که به واسطه خروج اقلام از انبار‌ها اتفاق افتاده را جبران کنیم و برای حوادث احتمالی آینده آماده باشیم.

علی اصغر پیوندی همچنین به تلاش جمعیت هلال احمر برای تأمین وسایل ضروری زندگی خانوار‌های سیل زده در روز‌های آینده اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم با توجه به خسارت‌های ناشی از سیل در استان‌های مختلف، بتوانیم وسایل خانگی خانوار‌های سیل زده را تأمین کرده و با ایجاد سیل مهربانی، آسیب‌های ناشی از حادثه را کاهش دهیم.

انتهای پیام/گ

بازدید رییس جمعیت هلال احمر از مناطق سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.