به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یورگن هایگل، سرپرست تیم ارزیاب فدراسیون بین المللی جمعیتهای صلیب سرخ و هلال احمر در نشست تحلیلی و ارزیابی روند امدادرسانی به مردم آسیب دیده استان خوزستان گفت: آنچه که من به همراه تیم فکت مشاهده کردیم، ارائه خدمات امدادی و توزیع اقلام مورد نیاز امدادی بود برنامه ریزی بسیار عالی و پشتیبانی مناسب و بدون نقص به شمار میرود.
وی بیان داشت: همچنین مدیریت داوطلبان آموزش دیده در این عملیات بود که حضور داوطلبان خودجوش مردمی که علاقمندانه وارد کار شدند و به محض ورود مورد مدیریت خوب عوامل هلال احمر قرار گرفتند، به غنای آن میافزود و یکی از مواد نادری است که در دنیا انجام میشود.
هایگل با اشاره به استفاده مطلوب از ظرفیتهای مردمی در عملیاتهای امدادی و پشتیبانی افزود: انجام هماهنگیها در سطوح درون و برون سازمانی نیز نشان میداد که تمرینهای انجام شدهای از قبل وجود داشته است که این مورد، بسیار حائز اهمیت است.
سرپرست تیم ارزیاب فدراسیون بین المللی جمعیتهای صلیب سرخ و هلال احمر با تأکید بر وجود روابط دوستانه بین مجموعه سازمان مدیریت بحران و دستگاههای ذیربط تصریح کرد: وجود هماهنگیهای خوب بین مسئولان امدادی در این حادثه، آمادگی قبل از بحران را مشخص میکرد و میوه آن، بهره برداری خوب مردم آسیب دیده از خدمات در دسترس مجموعههای امدادی بود که با همه مشکلات پیش رو به سرانجام میرسید.
این مقام مسئول اذعان داشت: بهترین چیزی را من در ارزیابیهای میدانی مشاهده کردم، لبخندی بود که در هنگام ارائه خدمات توسط نیروهای امدادی به مردم زده میشد که این لبخند حاوی یک پیام بود و آن پیام این بود که ما اینجا نیستیم که فقط وظیفه خود را بر اساس قانون انجام دهیم بلکه اینجا هستیم تا حس انسان دوستانه و بشردوستانه را به مردم آسیب دیده منتقل کنیم.
وی بیان کرد: چیزی که من و تیم فکت در بازدید از اردوگاههای اسکان دیدیم، در حد خدمات هتلهای ۵ ستاره که چه بسا ۶ ستاره بود و من به جرأت بیان میکنم این چنین خدماتی در هیچ کجای دنیا، هیچ کشو و صلیب سرخ و هلال احمری به این وسعت ارائه نمیشود.
این مقام مسئول افزود: به عنوان مثال در کشور من ـ اتریش ـ که دائماً در معرض سیلاب است، میزان خدماتی که آسیب دیدگان دریافت میکنند، قابل مقایسه با ایران نیست.
انتهای پیام/گ