رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت : تاکنون موردی از ابتلای افراد به بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان مشاهده نشده که این مرهون انجام اقدام‌های پیشگیرانه است .

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شهریار پاکباز رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت : با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو و جلوگیری از شیوع این بیماری واگیر، اجرای سمپاشی دام‌ها امری ضروری است که دامپزشکی و دامدار باید آن را لحاظ کنند.

وی، در ادامه از واکسیناسیون دام‌ها در دامداری‌ها خبر داد و گفت : در این راستا اداره دامپزشکی قصرشیرین علاوه بر سمپاشی رایگان دام و جایگاه آن‌ها از طریق اعزام اکیپ عملیاتی سم‌پاشی و ضدعفونی به دامداری‌ها، واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری لمپی اسکین، آبله و شاربن را توسط کارشناسان دامپزشکی در دستور کار دارد.

رئیس اداره دامپزشکی قصرشیرین گفت: تب کریمه کنگو بیماری مشترک انسان و حیوان و به نام تب خونریزی دهنده شناسایی شده است و منبع این بیماری کنه‌های حیوانی هستند که وقوع آن اغلب در فصول گرم سال همزمان با افزایش فعالیت کنه‌های ناقل آن بروز می‌کند.

پاکباز افزود: راه انتقال این بیماری از طریق گزش کنه است که تب ناگهانی، بدن درد، کوفتگی، ضعف، سردرد، درد شدید عضلات، بی اشتهایی، استفراغ، گلودرد، دل درد، تغییرات خلقی بی قراری و افسردگی از علایم آن در انسان است و علایم خونریزی از روز سوم تا ششم شروع می‌شود.

وی، از دامداران خواست تا در صورت مشاهده کنه روی بدن دام، از کندن آن و یا له کردن آن به طور جد خودداری کنند تا از انتقال عامل بیماری جلوگیری شود.

وی به عموم مردم و مصرف‌کنندگان گوشت قرمز توصیه کرد، این فرآورده خام دامی را از مراکز عرضه معتبر که گوشت دارای مهر دامپزشکی با مشخصات شامل تاریخ تولید و انقضاء عرضه می‌کنند، تهیه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی (۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲) به اطلاع دامپزشکی استان کرمانشاه برسانند.

 

 

انتهای پیام/د

آغاز فصل گرما و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.