جمعی از متولیان امور بازنشستگان استان کرمانشاه با رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مدیر صندوق بازنشستگی استان، مسوول بیمه آتیه سازان، روسای کانون‌های بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و‌پرورش و راه و‌شهرسازی در این نشست مشکلات حوزه درمان بازنشستگان را تشریح کردند.

لغو قرارداد بیمارستان‌های غیر دانشگاهی با بیمه مربوطه، تعرفه‌های مراکز خصوصی و غیر دانشگاهی، مشکلات درمان پیشکسوتان، تعهدات دارویی دفترچه‌های درمانی، تکریم بازنشستگان در مراکز درمانی و‌مطب‌ها از جمله موارد طرح شده در جلسه بود.

مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : رسیدن به بازنشستگی در صورت عمر طبیعی گریز ناپذیر است و در ادامه مسیر همه شاغلین قرار دارد.

وی گفت : بر اساس دستورات شرعی، موازین اجتماعی و خانوادگی احترام به پیشکسوتان بر همه ما واجب است.

مرادی افزود : دانشگاه در برخی امور مجری و در برخی امور فقط ناظر است و نمی‌تواند در برخی موارد از جمله انعقاد قرارداد‌های بیمه‌ای در مراکز خصوصی و غیر دانشگاهی، بر اساس قانون دخالت کند، اما در مواردی نظیر تخلفات دریافتی‌ها، ولو بسیار کم از طریق دانشگاه برخورد خواهد شد.

وی افزود : مشکلات بیمارستان‌ها بسیار زیاد و اداره کردن آن‌ها دشوار است و قراردادن سقف درآمد برای این مراکز کار را دشوارتر کرده است.

مرادی گفت : بدهی سنگین بیمه‌ها، فروش نقدی ملزومات پزشکی و خدماتی بیمارستان‌ها، عدم توانایی پرداختی به موقع پزشکان و پرسنل مشکلات زیادی به وجود آورده است.

وی گفت : مطالب طرح شده در مورد بیمارستان‌های خصوصی را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم توافق طرفین به سود و رفاه بازنشستگان عزیز شود .

 

 

انتهای پیام/د

تشریح مشکلات حوزه درمان بازنشستگان

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.