استاندار قزوین گفت: برای مدیریت استان در محدودیت تصمیم گیری می‌کنیم، چون تنها ۱۵ درصد از منابع و اعتبارات کشور در اختیار استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی گفت: اگرچه قزوین نسبتا استان برخورداری است، ولی برای مدیریت آن در محدودیت تصمیم گیری می‌کنیم، چون تنها ۱۵ درصد از منابع و اعتبارات کشور در اختیار استان است.

زاهدی افزود: مدیران در جلسه شورای برنامه ریزی تنها برای ۲۵ درصد از این ۱۵ درصد منابع اعتبارات استان تصمیم گیری می‌کنند.

زاهدی افزود: ۸۵ درصد از امکانات در مرکز و از اعتبارات ملی است که باید مدیران، نمایندگان و متولیان برنامه و بودجه استان تلاش کنند که از محل منابع ملی اعتباراتی را برای استان جذب کنند.

وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی و دولت تلاش کرده اند که قانون بودجه امسال را به گونه‌ای تنظیم کنند که حداقل نیاز‌ها برآورده شود، چون اگر بخواهیم همه نیاز‌ها را احصا و اعلام کنیم ۱۰۰ یا ۲۰۰ برابر اعتبارات فعلی نیز جوابگو نخواهد بود.

استاندار قزوین گفت: موضوع استفاده از ظرفیت‌های قانونی ملی یک الزام است که حتما باید مدیران دنبال کنند تا بتوانیم در پایان سال همچون سال ۹۷ عملکرد مناسبی در جذب اعتبارات سرمایه‌ای داشته باشیم.

وی اضافه کرد: میزان اعتبارات سرمایه‌ای استان نیز در بودجه امسال از عملکرد سال گذشته کاهش نیافته است و امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که پایان سال در جذب اعتبارات از ۱۰۰ درصد تخصیص موفق‌تر عمل کنیم.

استاندار گفت: باید بپذیریم که ممکن است محدودیت‌های بیشتری را در سال جاری از نظر بودجه داشته باشیم، چون بسیاری از مسایل قابل پیش بینی نیست، ولی تلاش همه مجموعه نظام این است که مشکلات درون دولت حل شود.

زاهدی با اشاره به خسارات سیل یادآور شد: در کنار همه محدودیت‌های منابع و اعتبارات باید خسارات سیل به مردم و بخش خصوصی از طریق منابع بانکی یا کمک‌های بلاعوض ستاد مدیریت بحران جبران شود.

این مسئول ادامه داد: خسارات‌های سیل بیشتر به زیرساخت‌های عمرانی و تولیدی کشور وارد شده است که اعتبارات ستاد مدیریت بحران نمی‌تواند آن را جبران کند و چاره‌ای نداریم که نگاهی به این اولویت‌ها که زیرساختی و مورد نیاز مردم است داشته باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال به رونق تولید، افزود: باید شعار سال به عنوان یک ضرورت و الزام جدی مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

استاندار با اشاره به اجرای برخی طرح‌های عمرانی بدون مطالعه کارشناسی در استان گفت:مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری بدون کارشناسی در استان و چند استان دیگر انجام شده که اصلا نیاز نبوده و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در آن دیده نشده است.

زاهدی افزود:جانمایی نامناسب، توجه نکردن به توسعه منطقه‌ای و نحوه اجرا باعث شده است که این طرح از کیفیت لازم برخوردار نباشد و به دلیل بادگیر بودن در صورت تصمیم برای برگزاری یک مسابقه بین المللی، موافقت مراجع فرادستی را دریافت نکند.

وی اضافه کرد:این درحالی است که برخی از طرح‌های دیگر استان مانند سد نهب که کارکرد ضروری آن برای استان در سیل اخیر به نمایش درآمد طی سال‌های متمادی نیمه تمام باقی مانده اند.

این مسئول با اشاره به مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:باید سریعا برای این طرح تصمیم گیری شود، چون مردم سوال دارند که چرا این طرح اجرا نمی‌شود؟

استاندار اضافه کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اقدامی نمی‌کند باید در شورای حفظ حقوق بیت المال استان آن را مطرح کرد و سریعا در خصوص آن تصمیم گیری شود.

زاهدی افزود: شهرداری آمادگی دارد این طرح را تحویل بگیرد که در نهایت با تکمیل و افتتاح آن مورد بهره برداری جامعه هنرمندان خواهد بود.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.