استاندار قزوین تاکید کرد: برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری را دنبال می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در نشست ستاد انتخابات استان گفت: فرآیند انتخابات شبیه فرآیند تولید در یک کارخانه است و همه اقدامات در این حوزه باید بر اساس یک جدول زمان بندی دنبال و به دقت پیگیری شود.

زاهدی افزود: اعضای ستاد انتخابات برای سلامت فرآیند انتخاباتی باید دقت کنند که هیچ گونه حرف شفاهی در جریان برگزاری انتخابات پذیرفته نیست و باید همه ابهامات و دستورات به صورت مکتوب اعلام شود تا قابلیت پیگیری و اجرایی پیدا کند.

وی اضافه کرد: اگر دستوری از سوی مسئولی صادر شد که خلاف قانون است، باید برای رفع شبهه استعلامات لازم صورت پذیرد و در این مواقع تعیین تکلیف با وزارت کشور است.

استاندار، فاکتور اصلی در جریان انتخابات را قانون گرایی و تسلط بر فرآیند انتخابات دانست و گفت: اگر کوچک‌ترین کوتاهی در جریان انتخابات صورت پذیرد، عواقب بسیار ناگواری خواهد داشت و برای پیشگیری از هرگونه اتفاق ناخوشایند باید اقدامات بر اساس روز شمار ابلاغی وزارت کشور دنبال شود.

وی همچنین گفت: فرمانداران و همه اعضای ستاد انتخابات باید در کلاس‌های توجیهی شرکت کنند و به فرآیند انتخابات اشرافیت کامل داشته باشند تا جای هیچ گونه کوتاهی و قصور وجود نداشته باشد.

زاهدی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی اعضای ستاد انتخابات استان نظارت بر رفتار نامزد‌ها و هواداران آنهاست که باید با مستندسازی همراه باشد و اگر ستاد کاندیدی خلاف سلامت انتخابات رفتار کرد باید با برخورد مناسب روبرو شود.

استاندار گفت: اگر بین ناظر و مجری انتخابات اتحاد وجود داشته باشند، امکان خطا و هرگونه تخلف انتخاباتی افزایش می‌یابد.

زاهدی افزود: داشتن آرامش برای متولیان برگزاری انتخابات الزامی است و باید در مقابل هرگونه تنش و جنگ‌های روانی سعه صدر داشته و با تدبیر رفتار شود.

زاهدی به امکان نفوذ دشمنان نظام و انقلاب در ستاد‌های کاندیدا اشاره کرد و گفت: برقراری امنیت در انتخابات بسیار با اهمیت است و باید قوانین و مقررات قبل و بعد از برگزاری انتخابات به درستی اجرا شود.

مسئول ارشد اجرایی استان قزوین، تامین و تدارک اقدامات لازم در برگزاری انتخابات را برای جلوگیری از هرگونه سهل انگاری الزامی دانست و گفت: اگر کوچک‌ترین تاخیری در انجام بند‌های فرآیند انتخاباتی صورت پذیرد، خیانت در امانت است و همه باید به روزشمار انتخاباتی اهتمام داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رای مردم نه متعلق به رای دهندگان یک حوزه و نه مربوط به کاندیداست، بلکه این رای‌ها یک امانت بزرگ اخلاقی در دستان ما به حساب می‌آید و باید از هرگونه دست خوردن و دستکاری مصون بماند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین هم در این نشست گفت: امروز به دلیل گسترش اطلاع رسانی در فضای مجازی تمام فرآیند انتخابات سریع منعکس می‌شود و لازم است که اعضای ستاد برای بررسی هرگونه اعتراض و درخواست کاندیدا و هواداران آن‌ها صرفا در محل کار اقدام کنند.

حبیبی افزود: اعضای ستاد انتخابات نباید با هیچ کسی رودربایستی داشته باشند و از امروز اعضای این ستاد در رفتار و حضور خود ممنوعیت و محدودیت خواهند داشت.

وی اشرافیت به قوانین و مقررات انتخابات را مهمترین وظایف اعضای ستاد انتخاباتی دانست و گفت: تسلط به قوانین باعث می‌شود تا از ابهامات نسبت به کاندیدا‌ها و هواداران آنان جلوگیری شود و همه باید تلاش کنند که موضوعی خارج از قانون صورت نگیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با بیان اینکه همه اعضای ستاد انتخاباتی در مقابل وظایف خویش باید پاسخگو باشند، اظهار داشت: در فرآیند برگزاری انتخابات همه اقدامات باید شفاف و روشن باشد و هیچ کدام از اعضا نباید بدون هماهنگی اقدامی انجام دهند.

این مسئول گفت: اخبار تصمیمات و دستورات از سوی ستاد انتخابات فقط از طریق رییس و سخنگوی ستاد قابل استناد است و همه باید تلاش کنند که از ستاد انتخابات یک صدای واحد خارج شود.

وی به ابلاغ روزشمار انتخابات از سوی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: اهتمام به این جدول زمان بندی از الویت بالایی برخوردار است و همه اقدامات باید بدون تاخیر و مطابق جدول زمان بندی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که می‌خواهند در انتخابات کاندیدا شوند باید تا ۱۶ خرداد استعفاء دهند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

نشست ستاد انتخابات استان قزوین

برچسب ها: انتخابات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار