رئیس پلیس راه استان ایلام از نقش ۴۳ درصدی رانندگان دارای گواهینامه پایه سوم در وقوع تصادفات فوتی و جرحی در سال گذشته خبر داد.

رانندگان کم تجربه، عامل ۴۳ درصد از تصادفات هستندسرهنگ همتی زاده  رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:طبق بررسی‌های بعمل آمده از آمار تصادفات سال ۹۷ مشخص گردید که بیشتر تصادفات فوتی و جرحی استان مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۵ سال و رانندگان دارای گواهینامه پایه سوم بوده است.

همتی زاده افزود:رانندگی از جمله مهارت‌هایی است که نیاز به دقت و حضور ذهن بسیار زیادی دارد، چرا که تنها با یک لحظه غفلت احتمال وقوع حادثه وجود دارد که گاهاً تبعات بسیار سنگینی خواهد داشت و این موضوع برای رانندگان جوان بسیار با اهمیت است چرا که رانندگی نیز مانند هر مهارت دیگری نیاز به گذر زمان و کسب تجربه دارد.

وی ادامه داد:به منظور پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی پلیس راه استان نسبت به اجرای طرح کنترل رانندگان دارای گواهینامه پایه سومی که دارای محدودیت رانندگی در سال نخست رانندگی به استناد تبصره ۴ ماده آئین نامه صدور گواهینامه رانندگی و مرتکب تخلفات ۲۰ گانه‌ای که منجر به اخذ نمره منفی برابر جدول ۷ قانون اخذ جرائم رانندگی شده اند در اردیبهشت ماه سال جاری اقدام نموده که تعداد ۵۰ جلد گواهینامه این دسته از رانندگان ضبط و گواهینامه آن‌ها به مدت یک ماه بایگانی گردیده است.

سرهنگ همتی زاده در پایان گفت:از رانندگان محترم وسایل نقلیه بویژه رانندگانی که به تازگی گواهینامه رانندگی اخذ نموده اند و تجربه کافی جهت رانندگی در محور‌های برون شهری را نداشته تقاضا میگردد، که با رعایت صبر وحوصله، پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد و توجه به توصیه‌های پلیسی در سطح محور‌های برون شهری رانندگی نمایند تا انشاءالله شاهد حوادث دلخراش رانندگی نباشیم.

انتهای پیام/با

پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
h
۱۲:۳۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
نه داداش اون گواهی نامه های پولی والکی که دست مردم میدن اونا باعث وبانی همه بدبختی ها هستن.
عیال بنده نمیدونه درب ماشینو باز کنه روشنش بکنه فرق خلاص ودنده رونمیدونه طی یک ماه بهش گواهی نامه دادن این بنده خدا بشینه پشت فرمون روزی دوسه نفر روساندویچ میکنه این شد آموزش؟ این شد کار درست؟
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۲۲:۵۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
راهنمایی و رانندگی خیلی در زمینه آموزش رانندگی سهل انگاری میکنه. ضمناً ماشین های شیشه دودی عامل تصادفات هستند. اصلاً راننده مشخص نیست. بحمداله ملت که راهنما زدن بلد نیستن.