رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:سرعت گیری‌های غیر متعارف و غیر اصولی شهر ایلام شناسایی و توسط شهرداری حذف و یا اصلاح می شوند.

نصب سرعت گیر درمدخل تقاطع های فرعی به اصلی استان ایلام / سرعت گیری‌های غیر متعارف و غیر اصولی  شهر ایلام حذف می شوندکوهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:یکی از تجهیزات و ابزار‌هایی که معمولا برای آرام سازی جریان ترافیک و به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات رانندگی وبه حداقل رساندن خسارت مالی و جانی تصادفات در مناطق مسکونی و شهری استفاده می‌شوند، نصب سرعت کاه و یا سرعت گیر درمدخل تقاطع های فرعی به اصلی و محل‌هایی است که عابر پیاده بیشترین تردد عرضی را دارد.

کوهزادی افزود:معابر شهری ایلام دارای220 فقره سرعت‌گیراست که30فقره از آن‌هافاقد استاندارد‌های تعریف شده برای یک سرعت گیر می‌باشد و به جهت آسیب‌های که به وسایل نقلیه عبوری می‌رساند نیازمند  حذف و اصلاح هستند.

وی بیان کرد:بر این اساس در نظر است به منظور حفظ حقوق عامه تیمی متشکل نماینده دادستان پلیس راهور و شهرداری ایلام به صورت  میدانی سرعت گیری‌های غیر متعارف و غیر اصولی شهر ایلام شناسایی  و توسط شهرداری حذف و یا اصلاح شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:پایش ها و مطالعات میدانی نشان می‌دهد سرعت کاه‌ها در مناطق مسکونی و شهری نقش بسیار بسزایی در کاهش تعداد تصادفات و به حداقل رساندن خسارات  مالی و جانی در تصادفات دارد هیچ یک وجه تجهیزات کنترلی از قبیل دوربین‌ها ثبت تخلفات  رانندگی نخواهند توانست در مقطع کنونی جایگزین مناسبی برای سرعت گیر‌ها باشند، اما آنچه می‌تواند نقش بازنده دارندگی و پیشگیرانه سرعتی‌ها را تقویت کند آشکارسازی آن‌ها برای رانندگان از طریق رنگ آمیزی و نصب تابلوی هشدار دهنده  قبل از محل سرعت کاه است از این رو می‌طلبند شهرداری به عنوان متولی اصلی  اقدامات عاجل  و موثر در خصوص آشکار سازی و اصلاح ساختار آن‌ها به عمل آورد .

وی ادامه داد:بر اساس ضوابط و مقررات قانونی هیچکدام از دستگاه‌ها و نهادی دولتی و همچنین اشخاص و ساکنین محلات به صورت خودسرانه اجازه نصب سرعت گیر ی دست ساز در معابر شهری را ندارند  ودر صورتی که بدون رعایت و ملاحظات قانونی ساکنین راسا اقدام به ایجاد مانع در سطح معابر کنند در صورت مشاهده فرد یا افرادی ایجاد کننده مانع به مراجع قضایی معرفی و سرعت گیر منصوبه  حذف خواهد شد.

  کوهزادی  اظهار کرد:در رابطه با فرآیند قانونی ایجاد سرعت کاه در معابر درون شهری معمولا به درخواست مردمی به دفتر شورای  ترافیک مرکز شهرستان واصل و پس از طرح در جلسه شورا در صورت تایید توسط اعضا مراتب جهت اقدام به شهرداری محل ابلاغ می‌شود.

وی یاداور شد:مشاهدات خوشبختانه مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که کلیه سرعت کاه شهر ایلام بر اساس مجوز شورای ترافیک ۹۷ خواهد شد.

انتهای پیام/با

 سرعت گیرهانقش عمده ای  در کاهش تعداد تصادفات دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.