رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم گفت: ۷۵ کیلومتر آتش در محدوده ۲۵۰ هکتاری از این شهرستان ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا عرب شیبانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم  با اشاره به ۷۵ کیلومتر آتش در محدوده ۲۵۰ هکتاری این شهرستان بیان کرد: این اقدام با توجه به ورود فصل گرما و احتمال افزایش آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این شهرستان و در راستای اعمال تدابیر و اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق بحرانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: آتش در محدوده ۲۵۰ هکتاری جنگلکاری منطقه چم سبز و سیستان شهرستان جهرم به لحاظ تراکم پوشش بسیار غنی گیاهان مرتعی و نیز اهمیت مراقبت از طرح جنگل کاری انجام شد.

عرب شیبانی ادامه داد: جلسات و هماهنگی لازم با دستگاه‌های مرتبط و نیز تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی‌های گسترده برای ترویج فرهنگ نگهداری از درختان وحفاظت از جنگل‌ها در سطح شهرستان‌ها به خصوص عرصه نشینان برگزار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم افزود: بر اساس پایش‌های انجام شده تا کنون مناطق بحرانی آتش سوزی این شهرستان از جمله کوه گرم (حد فاصل دوراهی گلدامچه تا لرد خزان)، کوه بلند البرز (حد فاصل خرم آباد تا گلو براق)، کوه سور، کوه سپیدار، روستا‌های کوشکسار و آرجویه، کرفت و آبسرد بخش خفر، چهار طاق سیمکان و گرمشت و نیز منطقه کوشک سرتنگ سیمکان این شهرستان شناسایی و اقدامات لازم برای پیشگیری در این مناطق انجام شده است.

وی با تاکید بر خودداری مردم از روشن کردن آتش هنگام حضور در تفرجگاه‌ها و عرصه‌های جنگلی شهرستان اضافه کرد: شهروندان و بهره برداران در صورت مشاهده حریق در عرصه‌های طبیعی با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

عرب شیبانی، اقدامات پیشگیرانه برای کنترل و مهار آتش سوزی‌ها را یکی از راه حل‌های در نظر گرفته شده برای کاهش حریق در سطح عرصه‌های منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: با ایجاد آتش در دیگر مناطق بحرانی می‌توانیم ضمن پایین آوردن زمان مهار حریق سطح و تعداد وقوع آتش سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی را کاهش دهیم.

گفتنی است در دیگر مناطق بحرانی شهرستان‌ها از جمله شهرستان کازرون نیز دو و نیم کیلومتر آتش بر در منطقه تنگ ترکان و ورودی کفه کمارج این شهرستان و در اطراف جاده مواصلاتی بوشهر-شیراز انجام شده است.

انتهای پیام/ت

ایجاد ۷۵ کیلومتر آتش در محدوده ۲۵۰ هکتاری جهرم

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار