به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان سینمایی در جدیدترین آمار فروش فیلم های ماه رمضان در سال 98 میزان فروش فیلمها در نیمه اول ماه مبارک رمضان را اعلام کرد که در مقایسه با دوره مشابه خود در سال گذشته (۹۷) ۲۰ درصد افزایش، تعداد تماشاگران ۵ درصد کاهش و نرخ متوسط بلیت سینما ۲۷ درصد افزایش داشته است.
این آمار نشان میدهد که فروش فیلم ها در این زمان با افت پایین همراه بوده است. اما دلیل این اتفاق چیست؟ سوالی که گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،از دو نفر از اهالی سینما پرسید تا به تحلیل ترکیب فیلمها و علت فروش آن بپردازند
مهرداد فرید تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: شاید یکی از دلایل آن ترکیب جدیدی است که در آغاز ماه رمضان گذاشتند، یعنی اگر حساسیتی که برای اکران نوروز داشتند، روی ماه رمضان اعمال میکردند چنین اتفاقی رخ نمیداد.
وی افزود: انگار همه ما با یک پیش فرض، شکست اکرانهای ماه رمضان را دیدیم که باید برخی فیلمها قربانی شوند در حالی که میتوان این ماه را به فرصت تبدیل کرد.
فرید گفت: از سوی دیگر فیلمهایی پذیرفته میشود که سازندگان آن میدانند زمان دیگری مجال اکران نخواهند داشت و مجبور به پذیرش آن هستند.
محسن علی اکبری تهیه کننده سینما در این باره اظهار داشت: شرایط اقتصادی امسال نسبت به سال قبل تغییراتی کرده و فشار آن روی مردم افزایش یافته است.پولی که برای رفتن به سینما وجود داشت؛ دیگر نیست و یا آنقدر کاهش یافته که دیگر مجال سینما رفتن را به مردم نمیدهد.
وی افزود: از طرفی مردم به دلیل شرایط اقتصادی سعی میکنند بیشتر کار کنند و وقتی برای رفتن به سینما ندارند.
علی اکبری گفت: در مجموع اقتصاد خانوادهها نسبت به سال قبل متفاوت است و موجودی آنها برای مباحث تفریحی کاهش یافته و این موضوع را میتوان از میزان حضور مردم در سینما، مکانهای فرهنگی و کتاب فروشیها مشاهده کرد؛ اتفاقی که بسیار نگران کننده است.
انتهای پیام/