مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از ابلاغ بیش از ۲۰۰۰میلیارد ریال کمک بلاعوض به استان همدان خبرداد.

اختصاص اعتبار ۲۰۰۰میلیاردی به سیل زدگان استان همدانبه گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان،   حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در جلسه بررسی عملکرد روند بازسازی مناطق خسارت دیده در سیل  از ابلاغ بیش از ۲۰۰۰میلیارد ریال کمک بلاعوض به استان همدان خبرداد و گفت: تمامی خسارات وارد شده در سیل فروردین امسال احصا و در زمان مقرر به وزارت کشور اعلام شد که در نهایت ۲۱۰۰میلیارد ریال کمک بلاعوض بابت خسارات سیل به استان همدان اختصاص یافت.

، با اشاره به اینکه در سطح کشور ۲۹هزار و ۱۳۷میلیارد ریال کمک بلاعوض به مناطق سیل زده ابلاغ شده است، اظهار کرد: ۹درصد از این میزان معادل ۲۱۰۰میلیارد ریال به همدان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: کمک‌های بلاعوض واحد‌های آسیب دیده شهری بابت احداث هر واحد ۱۲میلیون تومان و هر واحد روستایی ۱۰میلیون تومان است.

وی افزود: همچنین برای هر واحد تعمیری شهری و روستایی ۵میلیون تومان کمک بلاعوض توسط دولت پرداخت می‌شود.

ظفری خاطرنشان کرد: هزینه اسکان موقت در سطح روستا‌ها ۶میلیون تومان و در سطح شهر‌های ۱۰گانه استان ۱۲میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد ۴درصد به سیل زدگان، بیان کرد: پرداخت ۱۲هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی به بانک مرکزی ابلاغ شده که بابت بازسازی هر واحد شهری ۵۰میلیون تومان، هر واحد روستایی ۴۰میلیون تومان و برای تعمیر هر واحد شهری و روستایی ۱۵میلیون تومان تسهیلات با ضمانت زنجیره‌ای پردهخت شود.

همدان؛ دومین استان خسارت دیده در سیل

وی یاداور شد: استان همدان در میزان خسارت ناشی از سیل به واحد‌های مسکن روستایی دومین استان در سطح کشور بود به طوریکه به ۷۷۹۴ واحد خسارت واردشده است.

ظفری با بیان اینکه استان همدان بعداز استان لرستان بیشترین خسارت را در بخش احداث، تعمیر و نگهداری مسکن داشته است، ادامه داد: در استان همدان با شدت بارش با مدت زمان کوتاه مواجه بودیم که این شدت بارش در واحد‌های مسکونی روستایی اثرگذار بود و واحد‌های فرسوده دچار تخریب شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان، تصریح کرد: ۸۰۰۰میلیاردریال اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای به عنوان مصوبه دولت به استان همدان اعلام شده که جایگاه سوم را در میزان اعتبارات تملک ودارایی سیل اخیر به خود اختصاص داده است.

وی یاداورشد: استان لرستان با ۲۵۰۰میلیاردریال استان اول در زمینه اعتبارات تملک دارایی بازسازی زیرساخت‌های داخل روستا‌ها بوده است.

ظفری افزود: تا کنون بیش از ۲۱۰میلیارد ریال تسهیلات سیل در قالب ۱۸۰۰فقره سهمیه مشتمل بر ۷۰۰نفر تسهیلات تعمیری و ۵۰۰نفر تسهیلات معیشتی و ۶۰۰ واحد کمک بلاعوض به استان همدان اعلام و ابلاغ شده است.

وی گفت: ۳۶۷۸پرونده در بخش واحد‌های احداثی شهری و روستایی و واحد‌های تعمیری شهری و روستایی در استان همدان تشکیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان اظهار کرد: در مجموع ۱۶هزار و ۷۵۷ فقره پرونده باید در استان همدان تشکیل شود که تاکنون ۳۶۷۸ پرونده کامل شده است که امیدواریم با تشکیل پرونده‌ها تسهیلات و کمک بلاعوض در اختیار استان قرار بگیرد.

انتهای پیام/د.ا

ابلاغ بیش از ۲۰۰۰میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آیت کرمی
۰۴:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
هنوز موفق به تشکیل پرونده نشدم و هیچ گونه بلاعوض د ریافت نکردم.