سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک از بسیج ملی کنترل فشار خون بالا همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی خبر داد.

افزایش سطح سلامت مردم و تغییر سبک غذایی از اهداف بسیج ملی کنترل فشار خون بالابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاراک؛ دکتر سید محمد جمالیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست با سمن های حوزه سلامت گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا همزمان با سراسر کشود در استان مرکزی نیز از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده است.

محمد جمالیان افزود: اهداف ما در این طرح، افزایش سطح سلامت مردم و تغییر سبک غذایی و برگشتن به غذاهای سنتی ایرانی، شناسایی بیماران دارای فشار خون، درمان بیماران دارای فشار خون و افزایش اطلاعات مردم در مورد مصرف نمک، سبزیجات و حبوبات است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: متاسفانه میزان مصرف سبزیجات و حبوبات ما یک سوم میزان مورد نیاز است و از سویی دیگر میزان مصرف نمک تقریبا ۲.۵ تا ۳ برابر میزان استاندارد است.

وی بیان کرد: برای موفقیت در این بسیج ملی، مطمئناً دانشگاه به تنهایی نمی تواند اینکار را انجام دهد و یکی از ارکان هایی که در دستورالعمل روی کمک آن بسیار تاکید شده، سمن ها می باشند.

جمالیان در پایان گفت: اعتقاد داریم سازمان های مردم نهاد در هر طرحی با جان و دل ورود کردند، آن طرح موفق شده است.

لازم به ذکر است این نشست با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاون بهداشتی دانشگاه، رییس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی و رییس کارگروه مشارکت های اجتماعی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا و نمایندگان سمن های حوزه سلامت برگزار شد.

گفتنی است در این جلسه نماینده هر یک از سمن ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

شایان ذکر است در پایان این نشست از میثاق نامه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دانشگاه علوم پزشکی اراک رونمایی و حاضرین این میثاق نامه را امضاء کردند.

انتهای پیام/ت

رونمایی از میثاق نامه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دانشگاه علوم پزشکی اراک

برچسب ها: علوم پزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.