معاون رئیس جمهور از ساخت زورخانه‌ای جدید در رشت تا شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور با حضور در مراسم صله رحم مرشدان زورخانه  پوریای ولی رشت با اشاره به استقبال خوب شهروندان از این رشته ورزشی و کمبود فضا در این زورخانه گفت: با مدیران ورزش گیلان و هیات ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان هماهنگ و این نوید داده شد که تا شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) در سال آینده زورخانه‌ای با ظرفیت مناسب و در شان مردم ورزش دوست گیلان در رشت ساخته شود.

وی با بیان اینکه تلفیق لایه‌های معنوی و مذهبی با لایه‌های ورزشی در گود زورخانه، ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی را از منزلت و اعتبار خاصی برخوردار کرده است، افزود: ساختن روح و جسم به موازات هم و اهمیت دادن به معنویت در این ورزش به معنای واقعی کلمه به اجرا گذاشته می‌شود.

علی واثق کارگرنیا، رئیس هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان هم با اشاره به اینکه مراسم صله رحم مرشدان در اعیاد مختلف برای قدردانی از زحمات ارزشمند آنان برگزار می‌شود، گفت: ورزشکاران و اطرافیان مرشد در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و با پرداخت مبالغی از نفس و نوای گرم او حمایت و قدردانی می‌کنند.

شب گذشته به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم گلریزان مرشدان زورخانه پوریای ولی رشت با حضور جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران گیلان برگزار شد.

در این مراسم محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مصطفی سالاری، استاندار گیلان نیز حضور داشتند.

در پایان این مراسم احکام قهرمانی و جوایز برترین‌های مسابقات لیگ ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای گیلان نیز به ورزشکاران و مربیان برتر اهدا شد.

انتهای پیام/ع

صله رحم مرشدان زورخانه پوریای ولی رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.