مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : ظرفیت مراکز نگهداری محدود و تخصصی است و این مراکز نمی‌توانند بیش از ظرفیت خود و خارج از دستورالعمل مددجو پذیرش کنند .

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضوان مدنی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در دیدار با دکترصادقی دادستان استان و در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری بیماران روانی هاجر با اشاره به برخی از مشکلات مراکز نگهداری گفت : ظرفیت مراکز نگهداری محدود و تخصصی است و این مراکز نمی‌توانند بیش از ظرفیت خود و خارج از دستورالعمل مددجو پذیرش کنند لذا باید ساز وکار لازم برای اولویت بندی مددجویان ارجاعی از دادگستری و نیازمند پذیرش اندیشیده شود.

وی گفت : که متاسفانه برخی از خانواده‌های مددجویان در نگهداری آنان هیچ گونه مشارکتی ندارند و بیمار را در مرکز رها کرده و دیگر سراغی از آنان نمی‌گیرندو این یک درد است.

رضوان مدنی در این دیدار از دادستان کرمانشاه خواست که در ارسال پرونده‌های مددجویان ارجاعی از دادگستری دقت نظر بیشتری شود و با بررسی بیشتر و گزارش‌های مددکاری پذیرش شوند تا امکان بهرمندی مددجویان نیازمند یارانه فراهم گردد.

صادقی دادستان کرمانشاه ضمن تشکر و قدردانی از خدمات پرسنل زحمت کش مراکز نگهداری تاکید کرد که کمیسیونی برای اعلام نظر در خصوص نحوه پذیرش مددجویان تشکیل شود و هر فصل یک جلسه برگزار گردد.

وی با اشاره به اینکه فرزندانی که تمکن مالی دارند باید طبق قانون هزینه‌های نگهداری مددجویشان را پرداخت کنند گفت: بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات را برطرف کند و نیاز به مشارکت همه نهاد‌ها و اقشار مختلف مردم است و رسانه‌ها می‌توانند در ترویج فرهنگ مشارکت اجتماعی نقش مهمی ایفا کنند.

 

 

انتهای پیام/د

مراکز نمی‌توانند بیش از ظرفیت خود و خارج از دستورالعمل مددجو پذیرش کنند

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۲:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام ببخشید من اگه بخوام خواهر شوهر م بخواهم در بخش اعصاب وروان بستری کنم باید چه کارهای کنم. تو را به خدا راهنمایی کنید.