مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار کرد: ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش در هزینه‌ی قطعات مصرفی اتوبوس‌ها داریم؛ اگر فکری برای آینده نشود نمی¬توانیم اتوبوس فعال داشته باشیم.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،افتخاری امروز در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: اولین اتوبوس مخصوص جانبازان و معلولین در سطح کشور با ظرفیت ۱۲ الی ۱۵ ویلچر، تخت تا¬شو برای معلولین و جانبازان، ۸ دستگاه کپسول و سیستم اکسیژن اماده تامین و در اختیار بنیاد شهید و جانبازان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نزدیک ۲۵۰ تا ۳۰۰ دستگاه اتوبوس قابلیت استفاده از ویلچر را دارد، اما به منظور استفاده حداکثری از این قابلیت باید راهبران تحت آموزش قرار گیرند؛ مسئولیت تامین ایستگاه و سازه‌های مناسب جهت استفاده معلولین با مدیریت شهری، شهرداری و عمران مناطق مختلف می‌باشد هر چند تا به حال اصفهان در این مسیر نسبت به سایر کشور پیشگام بوده است.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه توضیح داد: در سیستم جدید ناوگان اتوبوسرانی کارتهای شناسه دار برای افراد مختلف صادر شود، از زمره این افراد دانش آموزان و معلولین خواهند بود به منظور استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مشمول تخفیف می‌شوند.

افتخاری در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی عملکرد صندوق تصادفات، بیان کرد: صندوق تصادفات که از سوی شورای اسلامی کار راه اندازی شده بود، اساسنامه مشخصی نداشت؛ فرآیند کاری این صندوق بدین شکل بود که در مقاطع مختلف مبلغی از حقوق راهبران کم شده و به حساب صندوق واریز می‌شد، اما به علت عدم واریز این مبالغ، همواره شرکت اتوبوسرانی به این صندوق بدهکار بود.

وی در ادامه گفت: به منظور حل معضلات مربوط صندوق تصادفات، قرار بر این است صندوقی با حمایت شورای اسلامی کار و با اساسنامه جدید تاسیس می¬شود؛ در صورت تاسیس این صندوق شرکت اتوبوسرانی هم بدهی خود را به آن صندوق پرداخت خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه از افزایش ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصدی هزینه‌ی قطعات مصرفی اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: در سال گذشته از طریق وزارت صنایع و معادن بالغ بر ۱۰۰۰ حلقه لاستیک خریداری و بین بخش‌های خصوصی و دولتی توزیع کردیم.

وی در پایان اضافه کرد: به هیچ وجه افزایش نرخ درآمد پاسخگوی نیاز‌ها و هزینه‌ها نیست و اگر فکری برای آینده اتوبوسرانی کشور نشود قطعا نمی توانیم اتوبوس فعال در سطح شهر داشته باشیم.


انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار