شهردار مشهد گفت: اراضی که باید به عنوان سهم شهرداری واگذار می‌شد و نشده است، باید پیگیری شود تا ثروت قابل توجهی برای مدیریت شهری تولید شود.

تولید ثروت با پیگیری اراضی شهرداری برای مدیریت شهریبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلایی شهردار مشهد در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 12 مشهد که در محل اتاق جلسات این منطقه برگزار شد،گفت: راه و شهرسازی اقدام به واگذاری زمین به برخی نهاد‌ها کرده و ضعف این عملکرد باید جبران شود، در این زمینه گرچه نیازمند ایجاد خدمات برای مردم هستیم، اما نباید از حقوق خود به نفع راه و شهرسازی بگذریم.

وی ادامه داد: املاک منطقه مهم است و اراضی که باید به عنوان سهم شهرداری پیش از این، واگذار می‌شده و نشده است، باید پیگیری شود؛ در واقع با پیگیری این اراضی ثروت قابل توجهی برای مدیریت شهری که همان حقوق مردم است، تولید می‌شود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه تغییری در گفتمان منطقه ۱۲ مشهد رخ داده، گفت: در مناطق مرکزی باید به دنبال این مهم باشیم که میراث گذشتگان را حفظ و حراست کنیم و این موضوع مطالبه عمومی و اجتماعی است.

کلایی افزود: منطقه ۱۲ مشهد با تحولاتی که پیش رو دارد، نیازمند آن است که تصمیم‌گیری‌های جدی و طراحی‌های مناسب در طرح‌های بالا دست برای آن صورت گیرد و اقتضائات آتی آینده برای این منطقه لحاظ شود.

وی با تاکید بر تولید فضا‌های عمومی و باز تولید فضا‌های رفاهی، ادامه داد: این منطقه در زمانی محدود با رونق ساخت و ساز مواجه شد ولی فضا‌های عمومی و اجتماعی متناسب با رشد جمعیت و ساخت و ساز در آن شکل نگرفت.

شهردار مشهد گفت: جمعیت جوان را به این منطقه آوردند، اما فضا‌های لازم برای نشاط آنان در نظر گرفته نشد، پس نه تنها در ایجاد فضا‌های اجتماعی لازم، بلکه حتی در رویداد‌هایی که تعریف می‌شود ضروری است ساختار فرهنگی این منطقه لحاظ شود.

کلایی افزود: در تعریف رویداد‌ها باید به گونه‌ای عمل کرد که به منطقه روح تازه‌ای بخشیده شود و عرصه‌های اجتماعی را اجرایی کرد، اگر از جریان رشد در منطقه عقب بمانیم، دلمردگی و یاس ایجاد می‌شود و این یاس برند منطقه را تخریب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۲ مشهد جز برای ساکنان آن، برای مردم شهر و سرمایه‌گذاران ناشناخته است، ادامه داد: برندینگ این منطقه دارای اهمیت است و برای این منظور نیازمند سرمایه‌گذارانی هستیم که بیایند و تغییرات اساسی ایجاد کنند.

شهردار مشهد گفت: منطقه ۱۲ مشهد در جوار مسئله عمومی شهر که همان اختلافات محدوده شهر با طرقبه شاندیز است، واقع شده است و در این موضوع شهردار منطقه می‌تواند نقش خود را ایفا کند و مدیریت آثار حل و فصل این مسئله در حریم شهر مشهد و این اینکه چگونه کار صورت گیرد، مهم است.

کلایی با تاکید بر اینکه منطقه ۱۲ باید از بن بست درآمده و در تعاملات شهری بیشتر حضور یابد، افزود: منطقه ۱۲ مفصل میانی ما به مناطق گردشگری پیرامون شهر است و نباید در بن بست قرار گیرد؛ بخشی از این مساله مرتبط با احداث شریان‌ها و خیابان‌ها است و بخشی دیگر به تعریف کردن پروژه‌هایی با مقیاس شهری بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد فضایی که سازندگان در سیما و منظر شهری ایجاد می‌کنند رصد شود، ادامه داد: به نما و سیمای بوستان‌ها، میادین، ساختمان‌ها  باید توجه شود. باید مکان‌های عمومی شهر در منطقه ۱۲ از هویت شهری مشترک بهره‌مند شوند و دارای هویت نظری واحد با شهر باشند و امتداد فضا‌های شهر در آن رعایت شود.

شهردار مشهد گفت: منطقه ۱۲ مشهد باید کار‌ها را پایلوت ارائه کند و الگوی سایر مناطق شود.
 
انتهای پیام //ف . ک
 

تامین زیرساخت‌های منطقه ۱۲ مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.