مشهد اصلی‌ترین هویت خود را از بارگاه علی بن موسی الرضا (ع) گرفته است، اما می‌توان در کنار آن از ظرفیت شهر توس آرامگاه فردوسی نیز استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت مشهد برای معرفی فردوسی به دنیابه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون جلسات متعددی برای برگزاری یک همایش بین‌المللی با حضور اعضای شورای شهر و شهردار مشهد برگزار شده است، گفت:این رویداد اولین رویداد در سطح ملی و فراملی است وتا به امروز مخاطب‌های خاص خود را پیدا کرده و مقالات و آثار علمی بسیاری به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

اصولی افزود: امروزه خاستگاه خراسان بزرگ در مشهد تجلی یافته است و این همایش را می‌توان در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در مورد توس دانست. امیدواریم با برگزاری این همایش چهره علمی مشهد را هر چه بهتر به دنیا معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه باید از ظرفیت علمی و تاریخی مشهد استفاده کنیم تا بتوان مشهد را به دنیا معرفی کرد، ابراز کرد: مشهد اصلی‌ترین هویت خود را از بارگاه علی بن موسی الرضا (ع) گرفته است، اما می‌توان در کنار آن از ظرفیت شهر توس آرامگاه فردوسی نیز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: این همایش مکمل فعالیت‌های ما در شهر توس است و در دنیای امروز که برخی قدرت‌ها در پی منزوی کردن ایران هستند، باید ظرفیت‌های فرهنگی که زبان مشترک ما با کشور‌های دیگر است، به دنیا معرفی شود تا راه گشای بسیاری از مسائل دیگر باشد.

انتهای پیام//ح. ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.