پاسخ هوآوی به نگرانی کاربران خود در مورد قطع همکاری با گوگل/ سرنوشت هوآوی با عدم پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل چه خواد شد؟!

هوآوی با وجود اعمال فشارهای بی‌سابقه از سوی دولت دونالد ترامپ و شرکت‌های فناوری آمریکایی هم چنان از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند.

پاسخ هوآوی به نگرانی کاربران خود در مورد قطع همکاری با گوگل/ سرنوشت هوآوی با عدم پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل چه خواد شد؟!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا با دستورات ویژه روابط تجاری و اقتصادی با کشور چین را به شدت محدود کرده است برخی از شرکت‌های چینی مانند هوآوی حتی بیش از دیگر شرکت‌ها مورد فشار دولت آمریکا و شرکت‌های بزرگ فناوری این کشور واقع شده‌اند. هوآوی پس از تصمیمات اخیر گوگل در خصوص قطع همکاری‌های گسترده با این شرکت چینی، به کاربران خود اطمینان داده‌ است، تلفن‌های همراه هوشمند هوآوی هم‌چنان نسخه‌های بروز رسانی شده و امنیتی اندروید را دریافت می‌کند.


بیشتر بخوانید: نخستین قدم ترامپ برای ممنوعیت کامل واردات محصولات هوآوی


مطمئنا شرکت هوآوی یکی از بزرگ‌ترین آسیب دیدگان در جنگ تجاری آمریکا و چین است و خواهد بود زیرا این غول فناوری چینی در ماه‌های اخیر فروش بسیار خوبی را در آمریکا تجربه کرده بود و توانست پس از اپل و سامسونگ بیشترین میزان فروش را در این کشور بدست آورد. هرچند مدیران هوآوی همسو با سیاستمدارن کشور خود از مقابله با آمریکا حمایت می‌کردند ولی پس از تصمیمات جدید گوگل برای لغو بسیاری از قراردادهای خود با این شرکت، دست‌اندرکاران هوآوی به دلیل وابستگی شدید خود به پشتیبانی نرم افزاری گوگل تا حد زیادی در مقابل این غول فناوری آمریکایی عقب نشینی کردند.

طبق آخرین آمار‌ها هوآوی به جایگاه دوم بزرگترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان دست پیدا کرده است. حال باید منتظر ماند و دید سیاست‌های آمریکایی‌ها در قبال با این شرکت چگونه بر موفقیت‌های آن تاثیر می‌گذارد. گوگل برای کاستن از نگرانی کاربران گوشی‌های هوآوی چه در آمریکا و چه در سایر نقاط جهان اعلام کرده است: ما فعلا هیچ قصدی برای قطع پشتیبانی نرم‌افزاری خود از گوشی‌های هوآوی را نداریم و کاربران اندروید این دستگاه‌ها می‌توانند همچنان هر گون نسخه بروز رسانی شده اپلیکیشن‌‌های مختلف این سیستم عامل را دریافت کنند.

پاسخ هوآوی به نگرانی کاربران خود در مورد قطع همکاری با گوگل/ سرنوشت هوآوی با عدم پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل چه خواد شد؟!

کاربران گوشی‌های هوشمند هوآوی از زمان انتشار اولین خبر از قطع همکاری گوگل با این شرکت در شوک فرو رفته بود ولی خوشبختانه اعلام خبرهای جدید از ادامه پشتیبانی گوگل از سیستم عامل اندروید مورد استفاده در گوشی‌های هوآوی تا حد زیادی آرامش را به میلیون‌ها کاربر هوآوی برگرداننده است.

تعداد زیادی از کارشناسان فناوری در کشورهای مختلف جهان با انتقاد از روش‌های گوگل، همسویی و همرایی این شرکت با سیاست‌های اشتباه سیاست مدارن آمریکایی را اشتباه دانسته‌اند و چنان رفتارهایی را سبب برهم زدن ثبات بازارهای جهانی دانستند. بر طبق شواهد موجود گوگل در ابتدا تصمیم برای قطع هکاری با هوآوی، تعدادی از اپلیکیشن‌های موجود در Google Play  و هم چنین تعدادی از سرویس‌های خود را برای مدت بسیار کمی از دسترس کاربران هوآوی خارج کرد ولی با در نظر گرفتن بسیاری از مسائل آن‌ها را به سرعت مجددا فعال کرد.

 پس از ورود گوگل به میدان مبارزه با هوآوی، به نظر می‌رسد دونالد ترامپ به گونه‌‌ای شرکت چینی را به ماندن و یا تحمل شدیدترین ضررهای اقتصادی و تکنولوژیکی تهدید کرده است. این گونه رفتارها با شرکت‌های خارجی به ویژگی شرکت‌های چینی در آمریکا، مسبوق به سابقه است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز شرکت ZTE در پی قطع یک جانبه قراردادهای تجاری از سوی آمریکا صدمات اقتصادی بسیار شدیدی را دریافت کرد. البته این شرکت در حال حاضر پس از بهبود روابط با دونالد ترامپ توانسته است مجوزهای لازم برای فعالیت درآمریما را بدست آورد.

پاسخ هوآوی به نگرانی کاربران خود در مورد قطع همکاری با گوگل/ سرنوشت هوآوی با عدم پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل چه خواد شد؟!

البته در میدان مبارزه چین و آمریکا گوگل تنها شرکت تهدید کننده هوآوی نیست و به تازگی شرکت‌های دیگری مانند اینتل و کوالکام نیز با تصمیمات خود برای کاهش شدید ارتباط با این شرکت چینی را اعلام کردند. هوآوی تقریبا تمامی پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند خود را از این اینتل و کوالکام تامین می‌کند و این قطع همکاری هوآوی را به ورطه نابودی می‌کشاند.


بیشتر بخوانید: گوگل دسترسی گوشی‌های هوآوی به سیستم عامل اندروید را محدود می‌کند


انتهای پیام/

هوآوری هم‌چنان از سیستم عامل اندروید رد گوشی‌های خود استفاده می‌کند

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
من تبلت هواوی خریدم بعضی از بازی هارا اجرا نمیکند به کنار کشور منطقه رو میزنه عراق اصلا ایران رو نمیشناسه پشیمون شدم
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۳:۱۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
هواوی روز به روز داره بزرگ تر میشه و پیشرفته تر من خودم از گوشی p6 داشتم تا خیلی از گوشی های دیگش بهترین سازنده گوشی هواوی حتی از ایفون میتونید مقایسه های خیلی زیادشون که موجوده تو گوگل ببینید
براشون ارزو موفقیت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
آیت
۱۱:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام چراهرچی برنامه میخام نصب کنم مینویسه خطا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اشاره نکردید به بازار بزرگ اپل در چین و ضرر ها یی که متحمل خاهد شد
Iran (Islamic Republic of)
علی 321
۱۷:۰۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
چینی ها کشورشون رو دوست دارن و از تولیدات ملی شون حمایت می کنند و 2 3 سال پیش یه خبر اومد که چند هزار کاربر اپل در جین آیفون هاشون رو به سطل آشغال پرت کردن پس اپل یا باید شیائومی و هواوی رو کلا له کنه و نزاره شرکتای دیگه چینی پیشرفت کنن در زمن چینی ها خودشون یه چیزی دارن مثل گوگل به بزرگی گوگل نیست ولی مثل گوگل سرچ ها تحقیقاشون رو اونجا انجام میدن و براشون فرقی نمی کنه که گوشیشون سرویس گوگل داره یا نه فقط به اینکه گوشیشون تولید خودشون هست و مال چینه افتخار می کنن نه مثل ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
پشتیبانی هم نشه باز ایرانیها می خرند
آخرین اخبار