ستاد زیست فناوری استان بوشهر با ایجاد شهرک زیست فناوری در این استان موافقت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  در نشست ستاد زیست فناوری استان بوشهر که با حضور رئیس دانشگاه خلیج فارس، رئیس منطقه ویژه علم و فناوری، رئیس و معاون تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، با ایجاد شهرک زیست فناوری موافقت شد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس در این نشست گفت: ما در دانشگاه بر اساس سند علم و فناوری در دو حوزه مزیتی یعنی شهر هوشمند و زیست فناوری با توجه به ظرفیت‌های موجود مشغول به فعالیت هستیم.

دکتر عبدالمجید مصلح، ایجاد شهرک زیست فناوری را با توجه به فناوری‌ها و نوآوری‌های ارزشمندی که در این سال‌ها با تمرکز بر حوزه‌های مزیتی زیست فناوری صورت گرفته مایه امیدواری خواند و افزود: با تعریف زنجیره‌های بعدی می‌توان در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرک گام‌های موثری برداشت.

رئیس منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس نیز گفت: در بوشهر دو ناحیه نوآوری در نظر گرفته شده است، که ناحیه نوآوری بندر بوشهر می‌تواند از فعالیت مراکز علمی مانند دانشگاه خلیج فارس، پژوهشکده میگو، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، مرکز رشد پارک علم و فناوری و پردیس علوم پزشکی برای هم افزایی در ایجاد شهرک زیست فناوری بهره ببرد.

دکتر فرشته بیات افزود: نواحی علم و فناوری مزایایی برای شرکت‌های فن آور و دانش بنیان دارد و بر اساس ظرفیت‌هایی که در هر پهنه موجود است امکاناتی در اختیار این شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در بازدید رئیس ستاد زیست فناوری ریاست جمهوری که اسفند پارسال صورت گرفت، ایجاد شهرک زیست فناوری مطرح و با آن موافقت شد و امروز ما با حضور مجموعه‌هایی که در این امر صاحب نفع هستند می‌توانیم سازوکار اجرایی آن را تدوین کنیم.

انتهای پیام/ک

موافقت با ایجاد شهرک زیست فناوری در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.