سردار جلالی گفت: طرح کاهش آسیب‌ها و پاسخ اضطراری در استان تهران طی ۶۰ مانور سایبری با اولویت مراکز در معرض خطر در زمان‌های بحران اجرا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نخستین شورای پدافند غیرعامل استان تهران که امروز (دوشنبه سی‌ام اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: موضوع پدافند غیرعامل یکی از موضوعاتی است که رهبری تاکید بسیاری برای مستحکم سازی در مقابل تهدیدات کشور دارند و باید به آن توجه شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل کاهش آسیب سازی و مصدوم سازی کشور را به صورت جاری و مستمر پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز باید به موضوع تهدیدات توجه داشته باشیم. آمریکا با نگاه تهدید آمیز خود سعی دارد تا بر اقتصاد کشور فشار وارد کند.

وی بیان کرد: باید بر موضوعات سایبری و تاثیرگذاری آن و تحریم‌هایی که بر کشور می‌گذارد، تسلط داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکا سعی دارد از طریق فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی فشار خود را بر اقتصاد کشور بیشتر کند.

وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی امروز در حوزه امنیت، دفاع و سیاست به صورت یک عنصر عمل می‌کنند.

جلالی بیان کرد: به صورت سازمان یافته با مرکزیت کشور اطلاعات را در اختیار خارجی‌ها قرار می‌دهیم که همین منجر به برهم ریختگی بازار ارز می‌شود.

وی افزود: آمریکا سعی دارد با فشار اقتصادی از بیرون و نمایش گذاشتن آن از طریق جنگ بر اذهان مردم تاثیر گذارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: براساس بیانات مقام معظم رهبری کشور باید در همه زمینه‌ها آمادگی داشته باشد و ما با رفع ضعف‌ها و افزایش تمرین‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: حفاظت و کنترل از زیر ساخت‌ها، صیانت از مردم و تهیه طرح‌های لازم، سه محور اساسی پدافند غیر عامل هستند.

سردار جلالی گفت: طرح کاهش آسیب‌ها، تداوم کارکردها، طرح پاسخ اضطراری و طرح آمادگی رزمایش در استان تهران با ۶۰ مانور سایبری با اولویت مراکز در معرض خطر در زمان‌های بحران اجرا شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: طرح حفاظت از جمعیت و تخلیه در مناطق اضطرار و بهبود زیرساخت‌های آن را باید مورد توجه قرار دهیم.

سردار جلالی گفت: طرح تخلیه و جا به جایی جمعیت را بر عهده بسیج و هلال احمر قرار داده ایم، چراکه این موضوع بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در استان تهران ۵۰ نقطه طرح تخلیه جمعیت داریم که باید این نقاط ساماندهی شوند، همچنین ساماندهی طرح‌های هادی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری را در نظر داریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: شناسایی مراکز شیمیایی، نظامی و پرخطر در بافت شهری باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: باید منطقه‌ای را برای استقرار جمعیت در زمان‌های اضطرار مشخص کنیم.

سردار جلالی گفت: هفته گذشته با سازمان انرژی هسته‌ای مانوری در بوشهر به صورت تخصصی داشتیم، چرا که ۸۰ مرکز درمانی وابسته به هسته‌ای داریم که باید تخصصی شوند.

وی افزود: یک مجموعه بسته استانی و شهری برای سال ۹۸ داریم که این بسته در شهر‌های بالای ۲۵۰ هزار نفر جمعیت اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید مطالعاتی برای ۵ سال آینده در زمینه آسیب‌ها و تهدیدات زیر ساختی انجام دهیم.

سردار جلالی تصریح کرد: باید در بافت شهری در خصوص موضوع مذکور مطالعاتی انجام دهیم و همچنین موضوع وابستگی به زیرساخت‌ها و ارتباط با آن‌ها را نیز مد نظر قرار دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید وابستگی به زیرساخت‌ها را حل کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروهای مسلح ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.