کولیوند مطرح کرد؛

هماهنگ نبودن سازمان ها در مواقع بحران سبب موازی کاری در کارها می شود

سرپرست اورژانس کشور گفت: هماهنگ نبودن سازمان ها در مواقع بحران باعث موازی کاری در انجام کارها و و همچنین تداخل می شود که این به نوبه خود موجب آسیب می شود.

هماهنگ نبودن سازمان ها در مواقع بحران سبب موازی کاری در کارها می شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کولیوند سرپرست اورژانس کشور در اولین کارگاه پدافند غیرعامل در حوزه شناسایی زیرساخت ها و اولویت مراکز وزارت بهداشت  که امروز (شنبه) با حضور نمایندگان پدافند غیرعامل دانشگاه های سراسر کشور و مسئولین پدافند غیرعامل برگزار شد؛ اظهار داشت: مقوله پدافند غیرعامل را باید با جدیت و محکم و استوار پیش برد و ضرورت دارد که از آمادگی مناسب برخوردار باشیم که در مواقع بحران و اتفاقات غیرمترقبه بتوان عملیاتی کرد.

کولیوند افزود: از جمله مهمترین مباحثی که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، بررسی وضعیت کنونی که در آن قرار داریم و شناسایی محدودیت های موجود که لازم است با برنامه ریزی هماهنگ و دقیق بتوان خدمات دهی داد.

وی گفت: تلاش های انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل قابل تحسین است ولی کافی نیست و لازم است که در همین راستا برنامه های نظام مند و مختلفی در دانشگاهها،در حوزه های بهداشت و درمان و تمامی حوزه های مرتبط با سطح بندی مناسب پیش ببریم.

سرپرست اورژانس کشور افزود: از جمله شاخص های پدافند غیرعامل که در مواقع بحرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، همکاری با سایر دستگاه ها و استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های سازمان های دیگر می باشد، چرا که در صورت هماهنگ نبودن سازمان ها در مواقع بحران باعث موازی کاری در انجام کارها و تداخل می شود که این به نوبه خود موجب آسیب می شود.

کولیوند گفت: آنچه به عنوان یک برنامه برای ما مهم است توسعه کار و آمادگی برای ارائه فعالیت و خدمت در شهرهای بزرگ خصوصا تهران و سایر استانهای کشور است.

وی تصریح کرد: باید بررسی و وارزیابی  کرد، در صورتی که بحرانی برای یکی از شهرها خصوصا شهرهای بزرگ مثل تهران اتفاق بیفتد تا چه اندازه ما از آمادگی و هماهنگی با سایر دستگاهها برخوردار هستیم که بحران را مدیریت و به مردم خدمت رسانی کرد.

وی با اشاره به ارزیابی سازه ها و بسترهای آمادگی در برابر بحران افزود: ضروری است که آموزش و آگاهی کافی و کاربردی به همگی داده شود، به نحوی که خروجی این جلسات انتقال آگاهی ها و آموزش ها به سایرین باشد و ماحصل این جلسات انتقال تجربیات به صورت سلسله وار  به سایرین باشد که بتوان با کسب آگاهی ها و تجربیات بتوان دردی را از دوش دردمند برداریم.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: لازمه خدمت رسانی و انجام وظیفه در این حوزه این است که همه ما با هم، هم زبان و هم گروه باشیم و کارهایی را که شیوه عملیاتی و خدمات رسانی دارد را به عنوان شاخص های اصلی بدانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار