معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای گسترش سوادآموزی در جامعه لازم است که از توان امامان جمعه و جماعت بیشتر بهره گرفته شود.

استفاده از ظرفیت‌های بالای ائمه جمعه در حوزه سوادآموزی ضروری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش فرمعاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، در نشستی با حجت الاسلام محمدی، امام جمعه شهر کاکی، افزود: برای تشویق بی سوادان برای بهره گیری ار سواد خواندن و نوشتن باید از همکاری  ائمه جمعه و جماعات استفاده شود.

وی بیان کرد: لازم است تا دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله ائمه جمعه و جماعات با استفاده ازتریبون‌های مختلف در تعمیق مسئله باسوادی افراد در جامعه بیشتر نقش ایفا کنند تا با ایجاد یک فضای رقابتی بسیاری از افراد بی سواد در مناطق و شهرستان‌های استان از نعمت الهی خواندن و نوشتن برخوردار شوند.

دانش فر با تاکید براینکه  اولویت اصلی در حوزه سوادآموزی زیر پوشش قراردادن افراد بی سواد است، عنوان کرد: برای جذب بی سوادان در دوره سواد آموزی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون سواد آموزی استان بوشهر با اشاره به اجرای مرحله دوم «طرح نماز کلید بهشت» در استان، گفت: به منظور نهادینه کردن فرهنگ نماز بیش از  ۱۵۰۰ نفر از سواد آموزان استان در کلاس‌های طرح نماز کلید بهشت شرکت دارند.

وی همچنین توصیه‌ای از مسئولان و کارشناسان سواد آموزی خواست تمام تلاش خود را به‌کار گیرند تا با ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها و بهره‌گیری مؤثرتر از تریبون‌های نماز جمعه و مساجد رقم بی سوادی در استان کاهش یابد.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهر کاکی نیز با بیان برخی مسائل آموزش و پرورش استان، آمادگی خود را برای همکاری در حوزه سوادآموزی اعلام کرد.

انتهای پیام/م

اولویت اصلی در حوزه سوادآموزی زیر پوشش قراردادن افراد بی سواد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.