معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر: بیش از ۳۱۰۰ نفر از سواد آموزان هم استانی در روز درختکاری در فعالیت‌های زیست محیطی و کاشت انواع نهال‌های درختی مشارکت می‌کنند.

سواد آموزان در فعالیت‌های زیست محیطی مشارکت می‌کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش فر، در نشست کارگروه درختکاری با تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، افزود: در راستای ترویج آگاهی‌های عمومی و تقویت حضور اثر بخش سواد آموزان در عرصه‌های مختلف اجتماعی به ویژه فعالیت‌های زیست محیطی بیش از ۳۱۰۰ نفر از سواد آموزان هم استانی روز ۱۵ اسفند، روز درختکاری در کاشت انواع نهال‌های درختی مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اهمیت منابع طبیعی در آموزه‌های دینی و فرهنگ کهن ایرانی در تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی در بین تمامی اقشار جامعه، افزود: پرهیز از آلوده نمودن فضای محل زندگی و داشتن محیطی سالم و بانشاط باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

معاون سواد آموزی استان ادامه داد: در حال حاضر بیشترین آلودگی محیط پیروامون ما بویژه نواحی ساحلی دریاها، فضا‌های شهری و اطراف رودخانه‌ها مربوط به استفاده از ظروف پلاستیکی می‌باشد.

دانش فر ادامه داد: باید آگاهی عموم مردم را نسبت به زیان‌های ناشی از استفاده روز افزون از ظروف پلاستیکی بالا برد.

وی همچنین با تاکید گفت:راه چاره اصلی این است که استفاده از ظروف و مواد غیرپلاستیکی همانند کیسه‌های پارچه‌ای و پاکت‌های کاغذی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

معاون سواد آموزی استان افزود:حضور محیط بانان در کلاس‌های سوادآموزی و توضیحات آنان از جنبه‌های مختلف محیط زیست طبیعی می‌تواند موجب کمک شایان توجهی برای آگاهی بیشتر سواد آموزان در زندگی فردی و اجتماعی گردد.

دانش فر با ابراز خشنودی نسبت به همکاری و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های دولتی و سمن‌ها در برگزاری باشکوه روز درختکاری، تصریح کرد:انتظار ما این است که در تمامی مناطق استان قطعه زمینی و نهال گونه‌های مختلف درختی برای کاشت در طبیعت در اختیار سوادآموزان قرار گیرد.

انتهای پیام/م

۳۱۰۰ نفر از سواد آموزان  در روز درختکاری  مشارکت می‌کنند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.