۲۵۰ مربی قرآن در خراسان شمالی تربیت‌شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا رئیس اداره امور قرآنی، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی دوره‌های تربیت مربی قرآن سه سال است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان‌شمالی برگزار می‌شود و در این راستا سال گذشته، ۴۰ نفر در استان از آموزش‌های لازم در حوزه مربی‌گری قرآن بهره‌مند شدند.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در دوره تربیت مربی قرآن با موضوعاتی همانند چرایی حفظ، روش حفظ، اصول کلاسداری حفظ، آشنایی با حفظ موضوعی، اصول عمومی کلاس داری، آداب و آفات حفظ، اصول کلاس داری کودک و احکام قرآنی آشنا شدند و ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی، علاقه‌مندان می‌توانند در کارگاه‌های تجوید، عمل به قرآن و کارگاه عملی تدریس شرکت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: آشنایی با روش‌های علمی و اصولی مربیگری حفظ قرآن، استفاده از اساتید باسابقه و متخصص حفظ قرآن، دریافت گواهینامه معتبر تربیت مربی حفظ قرآن از امتیازات شرکت در این دوره قرآنی است.

وی بابیان اینکه افرادی که در دوره‌ها مجاز شناخته می‌شوند مجوز تدریس در کلاس‌های حفظ قرآن را دارند، یادآور شد: با توجه به آغاز این طرح از سال ۹۱ در خراسان‌شمالی تاکنون سازمان اوقاف در استان توانسته در این حوزه ۲۵۰ مربی قرآن تربیت کند.

انتهای پیام/م


تربیت ۲۵۰ مربی قرآن در خراسان شمالی

برچسب ها: اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.