صالحی‌عمران گفت: با نیم نگاهی به سیستم‌های آموزشی کشور می‌توان به خوبی دریافت، نگاه مهارت محور، زمینه ساز شکل گیری آموزش عالی کشور شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای معرفی و تببین سیاست‌های راهبردی دانشگاه فنی و حرفه ای، ارائه‌ی فعالیت‌ها و شناسایی هر چه بیشتر فعالیت‌های علمی و مهارتی دانشگاه به حضور مقام معظم رهبری (دامه برکاته)،  یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه شاهد برگزاری نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، معاونین و مدیران کل حوزه ستادی، روسای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان تهران و جمعی از مسئولین انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی در سال جلسات دانشکده فنی و حرفه‌ای دکترشریعتی تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست مرضیه گرد رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات مدعوین در ماه مبارک رمضان، گزارشی اجمالی از فعالیت‌های مرکز ارائه کرد و یکی از افتخارات خود را خادم بودن این دانشگاه کارآمد و اثرگذار کشور دانست و افزود: "امید است این مرکز که یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های بدنه دانشگاه فنی و حرفه‌ای است همراه با سایر مراکز این دانشگاه، بتواند در پیشبرد منویات مقام معظم رهبری و تحقق یافتن گام دوم انقلاب اثرگذار باشد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بزرگترین دانشگاه‌های دولتی کشور است

در ادامه صالحی عمران به ارائه‌ گزارشی مبسوط در مورد تاریخچه‌ پیدایش دانشگاه فنی و حرفه‌ای پرداخت و اذعان کرد: این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های دولتی کشور قلمداد می‌شود که با داشتن ۱۷۳ مرکز در تمام استان‌های ایران اسلامی، توانسته است ضمن حفظ بحث مهم تفکیک جنسیتی که زمینه ساز مطلوبی برای محیط آموزشی کشور است، به انتقال مهارت و تقویت این امر بپردازد.

وی در ادامه بیان کرد: با نیم نگاهی به سیستم‌های آموزشی کشور می‌توان به خوبی دریافت، نگاه مهارت محور، زمینه ساز شکل گیری آموزش عالی کشور شد. آموزش مهارت محور، همان جایی است که باید در آن بستر سرمایه گذاری کرد تا کمبود نیرو‌های متخصص و به تعبیر مقام عظمای ولایت پنجه‌های کارآمد جامعه مرتفع شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بخش بعدی سخنان خود یکی از مسیر‌های ارتباط تجاری سازی آموزش را بحث آثار اقتصادی ارزیابی کرد و اذعان کرد: "تمام سعی ما فعالان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر این اصل استوار است که این دانشگاه را در مسیری درست قرار داده که یکی از این مسیر‌ها تجاری سازی آموزش و یافته‌های دانشجویان ماهر در مقوله مهم اقتصاد است.

برای اصلاح سیاست‌های کهنه کار‌های بزرگی انجام دهیم

وی افزود: تمام خواسته ما این است که در این دانشگاه با داشتن حدود ۲۰۰.۰۰۰ دانشجو و ۱۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه‌های عملی با تکیه بر تجربیات اساتید خود در راه اصلاح سیاست‌های کهنه و غیر مهارتی کار‌های بزرگی انجام دهیم که خوشبختانه توانسته ایم با اصلاح برخی از سیاست‌ها و تغییر برنامه‌های درسی با تکیه و تاکید بر "صلاحیت محوری" رویکرد‌های شغلی و حرفه‌ای را مد نظر داشته باشیم تا دانشجو‌های این دانشگاه را برای اشتغال و بازار کار آماده کنیم.

صالحی عمران بیان کرد: امید داریم در سال جاری که به عنوان "سال رونق تولید" از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است با شتاب و کیفیت بیشتری به این مهم دست پیدا کنیم و این دانشگاه توانمند بتواند منشاء آثار و تحولات خوب و مفیدی در کشور شود و این جلسه و دیدار بتواند در پیشبرد اهداف این دانشگاه مثمر ثمر باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: توجه ویژه به آموزش‌های مهارت محور، اشتغال فارغ التحصیلان بیکار و تزریق نیرو‌های ماهر به جامعه با تکیه بر تجربه‌های بین المللی و از همه مهم‌تر تحقق گام دوم انقلاب "که یکی از مقوله‌های مهم آن اقتصاد است" توسط این دانشگاه از دیگر عناوین و سرفصل‌های سخنان دکتر صالحی عمران در این جلسه بود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بنیان جوادی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رضا مهدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، هر یک به صورت مجزا به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های کاری خود پرداختند.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین بنیان جوادی پس از سخنرانی مبسوط خود در مورد اهداف دانشگاه فنی و حرفه ای، خواستار برپایی دفاتر نهاد رهبری در کلیه مراکز و فراهم نمودن دیدار مستقل مسئولین دانشگاه فنی و حرفه‌ای با مقام معظم رهبری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.