دو هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری به متقاضیان در چهارمحال و بختیاری پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کمیته‌های فنی و نظارت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری گفت: مجموع اعتبارات اشتغالزایی روستایی و عشایری چهار هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون چهار هزار و ۳۰ میلیارد ریال به استان تخصیص داده شد.

وی افزود: در حال حاضر برای پرداخت دو هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی روستایی و عشایری، با بانک‌های عامل قرار داد منعقد شده است.

نصیری اضافه کرد: انعقاد قرار داد بین بانک‌ها به منزله پرداخت حتمی تسهیلات اشتغالزا به طرح‌های روستایی و عشایری است.

وی اضافه کرد: از مجموع اعتبارات نیز دو هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در کمیته فنی طرح‌های اشتغالزای روستایی و عشایری به تصویب رسیده است و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از سوی دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی باید جذب شود.

نصیری گفت: تسهیلات پرداختی نباید به هیچ عنوان از مسیر انتخاب شده انحراف داشته باشد و در این زمینه کمیته نظارت ۷۰ درصد از طرح‌ها را بررسی کرده است که انحراف از سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال در این طرح‌ها انگشت شماره بوده است.

وی ادامه داد: کمیته فنی از طرح‌های سرمایه گذاران خارج از چهارمحال و بختیاری که قصد سرمایه گذاری در استان را دارند، حمایت می‌کند و زمینه حضور سرمایه گذاران در طرح‌های اشتغالزای استان فراهم شده است.

به گفته نصیری؛ نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری با توجه به تسهیلات پرداختی به متقاضیان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافت.

انتهای پیام/خ

کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار