معاون امور توانمندسازی بنیاد علوی، از تصویب سه هزار و ۳۳۰ طرح اشتغالزایی روستایی به همت این بنیاد در کشور خبر داد.

تصویب ۳ هزار و ۳۳۰ طرح اشتغالزایی روستایی در کشوربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد حاج‎علیزاده عضو هیئت مدیره و معاون امور توانمندسازی و خدمات اجتماعی بنیاد علوی در بازدید از طرح تولید در شهرک آب معدنی شهرستان کوهرنگ گفت: این نهاد انقلابی و مردمی تاکنون با تصویب سه هزار و ۳۳۰ طرح اشتغالزایی روستایی، زمینه اشتغال ۲۶ هزار و ۴۵۰ نفر را در مناطق محروم کشور فراهم کرده است.

وی افزود: قرارداد ۲ هزار و ۹۲۰ طرح هم با اعتبار بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بنیاد علوی منعقد شده است که اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال ۲۱ هزار و ۱۰۰ هزار نفر دیگر را فراهم می‌کند.

حاج‎علیزاده اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد این طرح‌ها در بخش خدمات، ۲۵ درصد در بخش کشاورزی و ۴۵ درصد در حوزه صنعت و معدن اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، ۵ درصد از بهره بانکی طرح‌های توانمندسازی و اشتغال روستایی را این بنیاد، ۵ درصد را معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و تنها ۸ درصد را سرمایه گذار پرداخت می‌کند.

حاج‌علیزاده ادامه داد: احداث بیش از ۴۰ مرکز درمان بستر، توزیع سبد غذایی بین ۹۰ هزار نفر از مادران باردار و شیرده، احداث بیش از یکهزار کلاس درس، ارتقای تحصیلی و مهارت آموزی دانش آموزان مناطق محروم و اعزام سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار دانش آموز این مناطق به اردو‌های فرهنگی و تفریحی از دیگر خدمات بنیاد علوی است.

وی پیرامون اجرای طرح‌های اشتغالزا هم گفت: در سال گذشته برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی، تفاهمنامه همکاری با استانداران ۳۱ استان کشور امضا شده که تا کنون ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات خدماتی در این خصوص پرداخت شده است.

حاج‎علیزاده با اشاره به اجرای طرح‌های آبادانی و پیشرفت توسط بنیاد علوی در سطح مناطق محروم و روستایی کشور افزود: این طرح‌ها به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی از سال ۱۳۹۴ در منطقه قلعه گنج در جنوب استان کرمان اجرا شد و اکنون در دیگر نقاط کمتر توسعه یافته کشور اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طرح‌های آبادانی و پیشرفت با شعار «کار با مردم برای مردم و توانمندسازی و معیشت پایدار» با هدف بهبود معیشت، ارتقای سطح امنیت، کاهش نرخ بیکاری و توانمندسازی مردم اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ در این برنامه افزون بر ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بنیاد علوی برای تکمیل شهرک صنعتی کوهرنگ اختصاص یافت.

شهرک صنعتی کوهرنگ در کیلومتر ۷ جاده چلگرد به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ش

زمینه اشتغال ۲۶ هزار نفر فراهم شد

برچسب ها: صنعت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.