نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار شاعران آئینی و مداحان اهل بیت (ع) گفت: هنر و شعر آئینی ابزاری است که انسان را در مسیر تحقق رسالت‌های والای الهی و دینی قرار می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار جمعی از شاعران آئینی و مداحان اهل بیت (ع) گفت: ما هنر را برای هنر و یا شعر را برای شعر نمی‌خواهیم چرا که هدف خلقت جن و انس عبادت است و هنر و شعر ابزاری است که انسان را در مسیر تحقق رسالت والای الهی و دینی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: ما به عنوان پیروان قرآن کریم، اهل بیت (ع) و کسانی که عقبه‌ای بسیار نورانی و میراث غیر قابل وصف داریم، باید فضای ادبیات، شعر و هنرمان نیز با جلوه‌های متنوعی که دارد، با همه جای عالم متفاوت باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه هنر ظرفی است که برای مظروف وسیله محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: شاید در بسیاری از ملل چیزی که برای مظروف در نظر می‌گیرند، ارزشمند نباشد و بخاطر همین است که شعر و ادبیاتشان جان مایه شعر اهل بیتی، قرآنی و آئینی را ندارد.

وی اضافه کرد: ما بخاطر مظروف‌های نابی که داریم و در ظرف شعر، هنر و ادب قرار می‌گیرند، صاحب هنر برجسته و شاخص هستیم و شعرمان اثرگذاری بیشتری پیدا می‌کند و با سایر ملل قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: ظرف‌های مادی با مظروف‌ها پر می‌شوند چرا که گنجایش محدودی دارند، اما اگر مظروف قرآن، ولایت اهل بیت (ع)، روزه، نماز، عبادت و ذکر باشد گنجایش ظرف را بیشتر می‌کند و انسان به شرح صدر می‌رسد.

انتهای پیام/ک

دیدار امام جمعه قزوین با  شاعران آئینی و مداحان اهل بیت (ع)

برچسب ها: شعر ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.