دانشگاه کاشان رتبه نخست نظام رتبه بندی لایدن در سال ۲۰۱۹ را کسب کرد

دانشگاه کاشان در شاخص تعداد استناد‌های دریافتی به ازای هر مقاله در نظام رتبه بندی لایدن در سال ۲۰۱۹ رتبه نخست را کسب کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  مجید منعم زاده معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، گفت: دانشگاه کاشان بر اساس اعلام اخیر ۲۰۱۹ نظام رتبه بندی لایدن، در شاخص تعداد استناد‌های دریافتی به ازای هر مقاله برای دومین سال متوالی رتبه اول کشوری را کسب کرده و در جایگاه نخست دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است.

وی افزود: رتبه جهانی دانشگاه کاشان در شاخص تعداد استناد‌های دریافتی یا کیفیت پژوهش با ۳۶ پله ارتقا از رتبه ۳۴۰ به رتبه ۳۰۴ رسیده است.

به گفته وی، دانشگاه کاشان در سال ۲۰۱۹، با ۱۳۳۸ پژوهش برتر، با ۶۹ پله ارتقاء رتبه ۷۹۴ جهان را کسب کرده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه شاخص‌های نظام رتبه‌بندی لایدن تحت سه محور اصلی: تاثیر علمی، همکاری علمی و شاخص‌های کلی بررسی می‌شود، تصریح کرد: بر این اساسدانشگاه کاشان در مجموع شاخص‌ها در میان دانشگاه‌های کشور رتبه ۱۸ و در میان دانشگاه‌های جامع وزارت علوم رتبه ۹ را بدست آورده است.

دکتر منعم زاده، با بیان اینکه دانشگاه کاشان در سال ۲۰۱۸، برای نخستین بار وارد این نظام رتبه‌بندی شده است، افزود: این دانشگاه در سال ۲۰۱۸، با تعداد ۱۱۳۸ پژوهش برتر در پایگاه (Web of Science) توانست رتبه ۸۶۲ جهان، در میان کل دانشگاه‌های کشور رتبه ۱۷ و در میان دانشگاه‌های جامع وزارت علوم رتبه ۹ ام را کسب کند.

انتهای پیام/م

 

کسب رتبه نخست دانشگاه کاشان درنظام رتبه بندی لایدن در سال ۲۰۱۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار