معاون مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: خانه بهداشت کارگری در ۴۴ واحد تولیدی و صنعتی بالای ۵۰ نفر نیروی کار این استان فعال است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرزاد پیشکاری گفت: بر اساس مفاد قانون کار، کارفرمایان واحد‌های تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری هستند.

وی با اشاره به اینکه در کردستان ۶۰ واحد بالای ۵۰ نفر نیروی کار وجود دارد، افزود: از آنجا که بیشترین نفع را از سلامت کارگران خود کارفرمایان می‌برند توجه و همکاری کارفرمایان نسبت به فراهم کردن لوازم تامین سلامت کارگران ضروری است.

پیشکاری وضعیت راه اندازی خانه‌های بهداشت کارگری در این استان را قابل قبول دانست و اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای رسیدن به نقطه مطلوب در این راستا بکار گرفته ایم.

وی گفت: هدف از تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری تامین سلامت کارگران، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتار‌های مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی و معادن است.

معاون مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان در خصوص دیگر برنامه‌ها در این راستا افزود: بازدید‌های مشترک ماهیانه اعضا از واحد‌های تولیدی، فعال کردن خانه‌های بهداشت نیمه فعال و پیگیری اقدامات لازم جهت راه اندازی خانه‌های بهداشت کارگری در واحد‌ها و کارگاه‌های مشمول است.

انتهای پیام/م

در کردستان ۶۰ واحد بالای ۵۰ نفر نیروی کار وجود دارد

 

 

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.