کار مددکاری تلفیق شور با شوق خدمت به نیازمندان در خط مقدم مبارزه با فقر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی این نهاد و توان اجتماع باهدف زمینه‌سازی برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه انسان‌سازی و تبدیل انسان معیوب به انسان سالم انسان سالم به انسان کامل عنوان کرد و گفت: ماه رمضان، ماه تزکیه نفس، رفع معایب، اصلاح نواقص، ترقی دادن روح، تسلط اراده عقل و ایمان به شهوات و امیال نفسانی و درنهایت پرواز به‌سوی خداوند است.

وی افزود: ماه رمضان فرصت پرداختن به امور ملکوتی و پرهیز از رذیلت‌ها و تمرین بندگی بوده و فرصت مناسبی برای بستن دهان روح بر روی رذیلت‌ها و ایجاد یک نگاه متفاوت به زندگی برای رسیدن به خدا و رها شدن از ظلمت‌ها، تیرگی‌ها و تاریکی‌ها است.

صفری همچنین ادامه داد: ماه رمضان، ماه میهمانی خداوند بوده و با توجه به اعتقادات ما، هرچقدر میزبان باعظمت‌تر، رعایت شأن میزبان توسط میهمان بالاتر و این ماه تمرینی برای انسان‌هاست تا غیر خدا را فراموش کرده و در دل او چیزی جز یاد خداوند جای نگیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تقویت نگاه دینی و اعتقادی در حوزه کاری این نهاد است، گفت: اگر این نگاه در بخش‌های مختلف کاری ما تقویت شود سختی کار جای خود را به زیبایی و شیرینی خدمت به نیازمندان و عیال الله می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مددکاران در خط مقدم مبارزه با فقر هستند، افزود: کار مددکاری تلفیق شور با شوق خدمت به نیازمندان در خط مقدم مبارزه با فقر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی این نهاد و توان اجتماع باهدف زمینه‌سازی برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است.

صفری بابیان اینکه اولویت اصلی کار کمیته امداد، توانمندسازی است، ادامه داد: تقویت رویکرد و نگاه دینی وایمانی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه مددکاری موجب ارتقاء معرفت، تعهد و توانمندی خود شده و همین نگاه زمینه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به باید‌ها و نباید‌های حوزه مددکاری، گفت: نگاه مددکاران در مواجهه با نوع درخواست مددجویان باید متفاوت بوده و از طریق نیازسنجی درست، شناخت ویژگی‌های فقر در هر منطقه، شناخت نیاز‌های گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت و پیگیری صحیح و مستمر زمینه ارائه بهترین و مؤثرترین خدمت را به جامعه هدف فراهم کند.

صفری بابیان اینکه حرکت متوازن، پویایی، چالاکی و سرعت در کار باید از ویژگی‌های مهم مددکاران در نهاد انقلابی و ولایی کمیته امداد باشد، ادامه داد: ایجاد تحول در حوزه رسیدگی به جامعه هدف، خلق ارزش و فرصت‌آفرینی از ویژگی‌های برجسته مددکاران در این نهاد باید باشد.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های اقتصادی می‌تواند موجب افزایش مراجعات به این نهاد شود، افزود: دشمن با ایجاد فشار اقتصادی سعی در ناکارآمد جلوه دادن کارکرد‌های نظام دارد و وظیفه کارگزاران این نهاد در این شرایط خاص نگاه خلاقانه و نوآورانه به کار و تقویت روحیه پاسخگویی برای ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی نظام و مقابله با دشمنان است.

صفری با تأکید برداشتن آمادگی لازم برای پاسخگویی صحیح به نیاز‌ها و مراجعات صورت گرفته به این نهاد، ادامه داد: معنای مدیریت جهادی تلاش بی‌وقفه و کار کردن با همه چالش‌ها و کمبود‌ها بوده و این نگاه باید در همه بخش‌های کاری این نهاد به‌ویژه در حوزه مددکاری در سال جاری تقویت شود.

انتهای پیام / ک


توانمندسازی مددجویان ازجمله مهمترین رسالت‌های کمیته امداد است

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.