شهردار امیدیه در بازدید خود از کتابخانه عمومی شهید بهشتی ۵۰۰ جلد کتاب به این کتابخانه اهدا نمود.

محمدرضا شکاری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان امیدیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: محمدرضا شریفات، شهردار شهر امیدیه و عضو حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، ضمن بازدید از کتابخانه شهید بهشتی، و اطلاع از جزئیات نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، آمادگی خود را به منظور شرکت در این جشنواره و انجام هر گونه کمک در این راستا اعلام کرد.

وی در این بازدید، کتابخانه‌های عمومی را قلب فرهنگی شهر‌ها خواند و بیان داشت: تربیت فرزندانی کتابخوان و اهل مطالعه قطعاً از رهگذر کتابخانه‌ها و کتابداران یک شهر خواهد گذشت، که این امر می‌تواند زمینه‌های پیشرفت فرهنگی شهر و داشتن شهروندانی توانمند را در پی داشته باشد.

شکاری، سرانه‌های کتابخانه‌ای (سرانه عضو، سرانه منابع و سرانه زیربنا) را تشریح و تصریح کرد: در حال حاضر از جمله مهم‌ترین مشکلات کتابخانه‌های عمومی کمبود کتاب در حوزه‌های کمک درسی، کمبود کتاب در رده سنی نوجوان (علی رغم بالا بودن تعداد اعضای نوجوان) و کمبود شدید کتاب بریل و کتاب‌های صوتی، در عین بالا بودن تعداد اعضای نابینا و کم بینا است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهید بهشتی امیدیه با تقدیر از نگرش‌های فرهنگی مثبت شهردار اذعان داشت: در طول سال‌های گذشته، این ذهنیت و دیدگاه مثبت در انجام بهتر فعالیت‌های فرهنگی و نیز پیشرفت شاخص‌های کمی و کیفی کتاب‌خوانی بسیار اثرگذار بوده است.

این مقام مسئول افزود: با ارتقاء سطح کتابخانه‌های عمومی می‌توان انتظار داشت که شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم، لذا شایسته است تا همگی در این راه تلاش نماییم.

در پایان مقرر شد تا شهرداری امیدیه ضمن پرداخت وجوه نیم درصد در موعد مقرر، هزینهخرید تعداد ۵۰۰ نسخه کتاب در حوزه‌های مورد نیاز کتابخانه را پرداخت نموده و ضمن رسیدگی به فضای سبز کتابخانه‌ها و اطراف آن، زمینه‌های انجام تبلیغات شهری جهت برگزاری هر چه با شکوه‌تر جشنواره کتابخوانی رضوی را فراهم نماید.

انتهای پیام/گ

اهدا کتاب به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.