استاندار قزوین گفت:اجرای تمام قوانین مربوط به ایثارگران و مفاد قانونی آن‌ها برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: اجرای تمام قوانین مربوط به ایثارگران و مفاد قانونی آن‌ها برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است و هرگونه ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری در این زمینه هم باید به دستگاه‌ها اجرا شود.

زاهدی اضافه کرد: زمانی در سال‌های قبل اعتبارات تمام دستگاه‌های اجرایی در داخل استان‌ها متمرکز بود، اما به تدریج اختیارات از استان‌ها گرفته و به سازمان‌های مرکزی داده شد که به خاطر گرفتاری‌های زیاد نمی‌توانند به همه پاسخ دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شورای برنامه ریزی استان فقط برای ۲۰ درصد اعتبارات می‌تواند تصمیم بگیرد و درخصوص ۸۰ درصد آن با الزامات قانونی از سوی مرکز تصمیم گیری می‌شود.

استاندار در ادامه با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: باید گروهی از صاحبنظران و نخبگان دانشگاهی برنامه‌ای برای رشد فرهنگ ایثار تدوین و آن را در جامعه نهادینه کنند.

وی اظهار داشت: اینکه امروز به محض گران و کمیاب شدن یک کالا مردم برای خریدن آن صف بکشند ظلم به همنوع و به نوعی ضد ایثار است و به کشور صدمه می‌زند.

استاندار افزود: فرهنگ مساله‌ای عمومی است و باید به گونه‌ای رشد کند که مردم ما بتوانند در برابر هر سختی از جمله گرانی، تحریم، خشکسالی، بی آبی و جنگ مقاومت و ایستادگی کنند.

زاهدی افزود: کشور به قدری با مشکلات متعدد رو به رو است و حتی جلسات ما برای حل مسایل بسیار پیش پا افتاده و قابل حل گرفته می‌شود، اما از کار‌های مهمتری مانند فرهنگسازی غافل مانده ایم.

انتهای پیام/ک

نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار